Studie: het effect van tweets die producten promoten

Studie: het effect van tweets die producten promoten

De grote vraag voor retailers die meer uit Twitter willen halen is natuurlijk of gepromote tweets eigenlijk wel werken. Een studie onderzocht 2600 internetconsumenten uit de Verenigde Staten die tweets zagen van ruim 700 verschillende retailers zoals Amazon, Nike en Walmart in de periode van augustus tot halverwege oktober. Ook onderzochten ze het gedrag van twee controlegroepen vergeleken met consumenten die Twitter wel bezocht hadden maar de tweets van de retailers niet hebben gezien. 

Wat hebben ze ervan geleerd? Samengevat: Twitter werkt.

Twitter users who were exposed to retailer Tweet[s] visit those retailer websites at a higher rate (95%) than general internet users (90%). . . . Twitter brings people closer to a wide range of interests so niche retailers who engage the highly engaged audience on Twitter often see stronger results than mass retailers. 

Screen-Shot-2012-11-20-at-12.41.15-PM

Maar zijn Twitter-gebruikers ook bereid om meer aankopen te doen na het zien van tweets met promotiemateriaal?

Purchased-from-a-Retail-Website

Gebaseerd op deze data kan geconcludeerd worden dat Twitter-bezoekers meer uitgeven als ze promotiemateriaal zien op Twitter. 

Tags: tweet, tweets, twitter

Reacties (1)

    • Jaap

    Interessant dat er onderzoek wordt gedaan naar de invloed van tweets. Toch wil ik een aantal kritische opmerkingen maken bij deze blog.
    - Ter verduidelijking: het onderzoek is gedaan onder berichten van bedrijven, niet zozeer om de 'promoted tweets' waar voor betaald moet worden.
    - In het artikel wordt geen vermelding gemaakt van een significant verschil in bezoek tussen mensen die de retail tweet hebben gezien en de algemene twittergebruiker die de tweet niet heeft gezien. Dit verschil is juist het meest interessant.
    - Er is een gevonden correlatie. Dat wil niet zeggen dat er sprake is van een oorzaak-gevolg. Ik kan me voorstellen dat mensen die tweets lezen van retailers al een grotere interesse hebben in deze retailers dan gebruikers die deze tweets niet lezen. Kortom: het lijkt me twijfelachtig of de hogere aankoopfrequentie te danken is aan de tweets van de retailer.

    Wo 21 nov 2012, 19:49 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines