Dutchcowboys door de grens van 100.000 Followers op Twitter

Vorig artikel Volgend artikel
Dutchcowboys door de grens van 100.000 Followers op Twitter

Gisteren ging ons Twitteraccount door de grens van 100.000 Followers. En dat zijn er best veel. Hoelang dat heeft geduurd weten we niet uit ons hoofd maar dankzij whendidyoujointwitter.com: 11 Juli 2007. Wat wel aardig is om even terug te gaan in de tijd en waarom we eigenlijk met Twitter zijn begonnen.

De eerste waren we zeker niet. Ik herinner mij dat de discussie over Ja Twitter, Nee Twitter begon met Maarten Lenz Fritzgerald, Jim Stolze en Marco Derksen. Allerdrie behoorden zij tot de early adaptors. De vraag was waarom wij nog niets deden met het 140 character fenomeen. Antwoord was dat we niet goed wisten wat we er mee moesten doen, een berichtje vs een blog, tja. Het was uiteindelijk Maarten die ons wist te overtuigen. 

Goold Old Maarten was er snel bij en opende op 26 februari 2007 het account @Dutchcowboy met als doel om alle bloggers te laten Tweeten via dit account. Realiteit was dat Maarten eigenlijk als enige er regelmatig berichten in wist te plaatsen. Na verloop van tijd werd het zijn account en dat is nog altijd zo.

In juli van dat jaar zijn we gestart met @dutchcowboys. Nu ruim 5 jaar later is Twitter niet meer weg te denken. Het heeft RSS vrijwel volledig vervangen en is een wereldwijd fenomeen. Van 'What are you doing' tot vandaag, een livebeeld van wat er waar in de wereld dan ook gebeurt. Wat daarnaast is gebleven zijn de persoonlijke berichten van al die miljoenen Twitteraars. 

Wij houden van Twitter en denken niet dat het ooit nog zal verdwijnen. De kracht blijft de eenvoud. Naast het eigen gebruik schrijven we dagelijks op Twitterville, ons eigen channel met alle berichtgeving over Twitter. Wie dat bekijkt zal zien dat Twitter leeft en bijna dagelijks voor nieuws zorgt. Al die 100.000+ volgers, bedankt voor jullie aandacht en aanwezigheid, We Love Twitter.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg en online-marketeer. Je maakt Henk blij met snelle auto's, reizen...