Creativiteit is een flexibel iets. Zelfs in de wetenschap zijn er verschillende interpretaties van de term. Maar we zijn er in het algemeen over eens dat het maken van een nieuw concept of object, of het komen met een originele benadering van een probleem vaak wordt gezien als creativiteit. Volgens creatief bureau THEY is het echter waanzin om te denken dat creativiteit te vangen is een traditioneel CV. Sterker: het kan zelfs in 140 karakters. Zie daar: Tweet A Brief. Geef een creatieve invulling aan een briefing van 140 karakters en win een stage bij het Amsterdamse bureau!
De opdracht is duidelijk: “a briefing should be brief. anything over 140 characters = bullshit. submit your answer to a briefing as Reply or DM.“. Helder, maar daarom niet minder pittig. Wie even snel denkt te antwoorden loopt al snel tegen de 140-karakter limiet aan.
De actie loopt intussen een kleine week en op de 3 reeds verzonden “briefings” wordt er afwisselend gereageerd. Het concept kan echter rekenen op veel sympathie. Als TweetABrief de komende tijd wat actiever aan de slag gaat met de reacties en het uitdagen van zijn volgers, kunnen er nog mooie dingen uit voortkomen. Ik ga de briefings in ieder geval met veel plezier volgen!
Verder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024