Twitter branded pages voor bedrijven?

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter branded pages voor bedrijven?

Volgens Marketing Magazine is Twitter van plan om 'branded pages' (à la Facebook) voor bedrijven te lanceren. Het idee achter het initiatief, dat onder leiding staat van Twitter CEO Dick Costolo en President of Revenue Adam Bain, is om bedrijven en merken meer hun eigen ruimte op Twitter te geven. In een soortgelijke stap lanceerde Foursquare eerder al Pages Gallery.

De vraag is echter of Twitter deze 'branded pages' nodig heeft? Op Facebook draait de hele merkbeleving om de pagina van het bedrijf. Dat deel van de 'ervaring' ontbreekt momenteel op Twitter, waar bedrijven en merken hunzelf kunnen promoten middels gesponsorde hashtags, lists en tweets.

ReadWriteWeb quote Twitter en social media investor John Borthwick die zegt: "this is smart and necessary." Twitter heeft altijd al risico's genomen met het creëren van nieuwe advertentie mogelijkheden. Volgens hem heeft deze de potentie een van de nieuwe te mogelijkheden te worden.  Wat denken jullie?

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies