Twitter en de trending topics!

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter en de trending topics!

Onderzoekers van HP hebben research gedaan over Twitter's trending topics: "how and why a topic starts trending on Twitter". De trending topics zijn belangrijk geworden omdat ze erg veel aandacht trekken en omdat Twitter ook gestart is met het verkopen van Ads op die positie.

En wat blijkt nu, het onderwerp en het bereik van een tweet is belangrijker dan wie het tweet of dat een tweet vaak wordt geretweet. Maar interessanter, vooral voor de zelfbenoemde "social media evangelists" en andere "influencers" is dat de meeste trending topics (72%) simpelweg nieuwsberichten zijn van 'mainstream media outlets' als @cnnbrk of @nytimes.

Voor het onderzoek heeft HP 16,32 miljoen tweets geanalyseerd van 3.361 verschillende trending topics tussen september en oktober 2010. En zo kwam HP er dus achter dat het Twitter’s Trending Topics algoritme meer kijkt naar het specifieke onderwerp en het bereik van een tweet dan naar wie het tweet of hoe vaak het geretweet is. Verder staan The Telegraph, ESPN, @breakingnews en The Huffington Post allemaal in de lijst van top retweeted users in minimaal 50 verschillende trending topics. Het onderzoek staat hieronder embedded.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies