Twitters advertentie inkomsten kunnen verdrievoudigen tot $150 miljoen

Vorig artikel Volgend artikel
Twitters advertentie inkomsten kunnen verdrievoudigen tot $150 miljoen

Volgens eMarketer zal Twitter dit jaar zijn advertentie inkomsten minimaal zien verdrievoudigen tot $150 miljoen dollar. Steeds meer bedrijven zullen het medium gaan gebruiken om hun marketing berichten te verspreiden. Het afgelopen jaar al heeft Twitter adverteerders als Nissan, Hewlett-Packard en Starbucks gehad. De verkoop van advertenties voor Twitter, dat het advertising programma in april vorig jaar introduceerde, zal de grens van $250 miljoen in 2012 bereiken, aldus een analyst van EMarketer, dat vandaag een eerste 'multiyear research report' over het microblog heeft uitgebracht.

Twitter gaat hard richting de 200 miljoen geregistreerde gebruikers maar moet concurreren voor de advertising dollars met grotere bedrijven als Google en sociale netwerken zoals Facebook. Twitter zal een boost moeten geven aan het aantal gebruikers en tegelijkertijd aan moeten gaan tonen dat advertenties op de betreffende posities en pagina's doeltreffend zijn.

De inkomsten van Twitter zullen nog steeds klein zijn vergeleken met die van Facebook, maar eMarketer verwacht wel dat ze volgend jaar met advertentie dollars meer binnen halen dan MySpace.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies