Griep en verkoudheid met behulp van Twitter in kaart gebracht

Vorig artikel Volgend artikel
Griep en verkoudheid met behulp van Twitter in kaart gebracht

Twitter is steeds meer hét medium om te zien wat er leeft onder de mensen en krijgt een steeds sterkere voorspellende kracht.

A.Vogel volgt en registreert daarom, in samenwerking met Twirus, sinds 1 september de tweets die over griep en verkoudheid gerelateerde klachten gaan. Deze kennis gecombineerd met informatie uit andere bronnen, zoals Google grieptrends, geven een actueel beeld over het verloop van griep en verkoudheid.

De komende maanden kan men hier in een oogopslag de grieptrend te volgen. Alle tweets over de top 10 griep en verkoudheid gerelateerde klachten wordt gevolgd en grafisch weergegeven.

Zo’n driekwart van alle Nederlanders werkt in de herfst- en wintermaanden wel eens aan de weerstand, om te voorkomen dat ze ziek worden. Variërend van gezond eten tot het slikken van weerstandsverhogende middelen.

Ruim een kwart van alle Nederlanders geeft aan een potje A.Vogel Echinaforce in huis te hebben, om de weerstand een extra oppepper te geven. Met de grieptrend wordt duidelijk wanneer er het beste extra aan de weerstand gewerkt kan worden. Verkooppunten van griep- en verkoudheidsproducten kunnen door het volgen van de grieptrend zorgen dat hun voorraden van griep- en verkoudheidsproducten op peil zijn.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies