Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Twitter biedt merken een zeldzame mogelijkheid om rechtstreeks met de consumenten te communiceren, maar toch blijken opvallend weinig marketeers van die opportuniteiten gebruik te maken.
Dat is de conclusie van een onderzoek van het digitale bureau 360i. De onderzoekers wijzen erop dat de meeste conversaties op Twitter heel spontaan verlopen. Indien merken daar zouden kunnen aan deelnemen en de consumenten er een bepaalde waarde zouden kunnen bieden, zouden ze daar volgens 360i uitzonderlijke voordelen uit kunnen halen.
Maar de meeste marketeers blijken volgens het rapport het kanaal alleen maar te gebruiken om typische marketing-boodschappen te lanceren, waardoor ze unieke kansen laten liggen. Uit het onderzoek blijkt dat slechts 12 procent van de boodschappen van de marketeers een daadwerkelijke actieve dialoog met de consument vertonen. Bovendien blijkt slechts 1 procent van de consumenten-berichten een merk te vernoemen of deel uit te maken van een conversatie met een merk. Het volledige onderzoek is hier te bekijken.
Verder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024