Twitter wil niet langer weten wat je aan het doen bent

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter wil niet langer weten wat je aan het doen bent

Twitter wil niet langer weten wat je aan het doen bent. En dat is, hoe klein het ook moge zijn, een belangrijke verandering in hun DNA. Het “What are you doing?” is vervangen door “What’s happening?”.

Of dit een grote impact zal hebben op het gebruik van Twitter is eigenlijk niet eens de vraag. Veel Twitterazzi gebruiken Twitter al lang als informatiekanaal en in veel gevallen als een vervanger van messenger of email. Biz Stone, mede-oprichter van het 140-character fenomeen zegt er zelf het volgende over "We don't expect this to change how anyone uses Twitter, but maybe it'll make it easier to explain to your dad".

En met dat laatste heeft hij gelijk. Twitter is zeker niet een "wat ben je aan het doen" feestje, maar is meer en meer geworden tot een live-feed van alles wat om gebruikers heen gebeurt. Twitter is daarmee veel eerder een real-live channel dan welke andere mediavorm dan ook. So "What's Happening?".

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies