30 Toekomstvoorspellingen voor Twitter

Vorig artikel Volgend artikel

Hoe de toekomst voor Twitter eruit zal zien, zal de tijd uitwijzen, maar voorspellingen doen is altijd nog iets van deze tijd. Loic Le Meur, oprichter van Seesmic, werd door Jeff Pulver gevraagd om na te denken over de toekomst van Twitter en zijn prognose te presenteren tijdens het 140char Conference in LA.

Opvallend aan deze prognose is dat hij niets zegt over het verdienmodel van Twitter. Twitter zal toch op de een of andere manier geld moeten genereren om te kunnen blijven bestaan anders zullen geen van zijn voorspellingen uitkomen. Ook zullen bedrijven, die van Twitter gebruik willen maken, iets moeten verzinnen. Volgens de voorspellingen zullen complete teams bezig zijn met Twitter en statusupdates.

Twitter zal nog veel invloed gaan hebben op alles wat met internet te maken heeft. Niet alleen als sociale mediatool, maar ook gekoppeld aan hardware. Hierbij vind het ik voorbeeld van de bakker in Londen nog het mooiste voorbeeld. Hij drukt op een knop als hij vers gebakken brood uit de oven haalt. Mensen die de bakker volgen, weten dan dat er verse en warme broodjes klaarliggen….

Een paar voorspellingen:

  • It will reach masses of people
  • Twitter will still be dominant in status updates it's the motherboard on which we plug in
  • Twitter will replace SMS for millions of people
  • Twitter might replace Chat for many people, too
  • Public ecommerce status updates won’t work buying things is very intimate
  • Live reviews of any place and product will deeply influence it though
  • Twitter won’t display ads in your main feed
  • There will be more devices publishing updates than humans wifi scale, planes, trains, cars all posting updates
  • Corporations will have entire teams devoted to Twitter and status updates
  • Google and Bing will be the dominant ways to search Twitter
  • Twitter will remain mostly used outside of Twitter.com
  • Language will evolve adapting to 140char, concise, ignore rules (thanks, @bernard_d)
  • @mentions spam will grow and become a tough to solve issue

Meer content

Harold Kuepers

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies