Habitat misbruikt Twitter

Vorig artikel Volgend artikel
Habitat misbruikt Twitter

Het trendy woonwarenhuis Habitat heeft een rode (PR) kaart gekregen voor het misbruik van Twitter toen werd ontdekt dat zij misbruik hadden gemaakt van de top tien (#)hashtags op Twitter om mensen te registreren voor hun eigen database.

Daarvoor werd slim gebruik gemaakt van o.a. codes als #Mousavi en #True, conversaties die gaan over de recente onrust in Iran en de populaire TV-show True Blood. En dat is absoluut misbruik maken van deze vorm van microblogging (How not to use Twitter). Habitat heeft imiddels officieel gereageerd: In response to speculation, we would like to clarify – this was not done by an agency. The hashtags were uploaded without Habitat’s authorisation by an overenthusiastic intern who did not fully understand the ramifications of his actions. He is no longer associated with Habitat.

Pete Cashmore, van het populaire Mashable is er zeer duidelijk over: “Some of the worst hashtag spam we’ve seen in a long time, European furniture maker Habitat has been caught spamming Twitter to drive traffic to increase signups to its customer database.” Duur PR-lesje voor iedereen die denkt op een oneigenlijke wijze gebruik te kunnen maken van Soclal Media.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies