Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
De marketing campagne voor het nieuwe boek “The Lost Symbol” van de schrijver van de Da Vinci Code, Dan Brown, begint op gang te komen. En deze keer wordt daarvoor het internet in letterlijk alle facetten ingezet. Alleen dat feit is het venoemen waard vind ik, want de boekenindustrie loopt zeker niet voorop als het gaat om innovatie of online marketing.
Op de officiele site voor The Lost Symbol, welke wordt gereleased op 15 september, staan links naar de officiele actie paginas voor Twitter en Facebook welke volgens uitgever Random House dagelijks worden ge-update. Verder kun je email alerts ontvangen met o.a. “codes, cryptische aanwijzingen, puzzles, geheime informatie, maps” en nog veel meer tussen nu en het moment van uitkomen van het boek.
Voorbeeld: Dan Brown’s publisher invites you to solve this: Codes of ethics? T 10 C; 6 P O T SOD; 12 S O T Z
Antwoord: T 10 C staat voor : Ten Commandments
6 P O T SOD staat voor : Six Points Of The Star Of David
12 S O T Z staat voor : 12 Signs Of The Zodiac !!
Als de actie net zo aanslaat als de eerder genoemde Da Vinci Code is succes verzekerd. Door het spelelement en de inzet van Social Media en de grote doelgroep heeft de actie voldoende virale elementen in zich om de hype rond het boek naar grote hoogte te stuwen. We zijn benieuwd, tips en hints in de commenst natuurlijk.
Verder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024
BlueSky zonder uitnodiging: 1 miljoen nieuwe accounts in 1 dag
Verder lezen over Viral
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media10.03.2024
Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi
Social Media03.03.2024
Deze week viral: broccoli, doventolk en ijsvogels
Social Media01.03.2024