Twitter veel gebruikt door marketeers

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter veel gebruikt door marketeers

Het aantal toepassingen om Twitter voor te gebruiken lijkt haast oneindig. Marketeers gebruiken het voor van alles. Van PR tot corporate communication.

Zo ziet JetBlue Airways (@Jetblue) Twitter als een virtuele informatiedesk waar het klanten een menselijk gezicht laat zien. Comcast gebruikt Twitter als een helpdesk waar klanten met klachten en vragen terecht kunnen. En de NBA geeft zijn 140.000 'followers' nieuwtjes en updates. Fans komen het te weten als er bijvoorbeeld iets verandert aan de samenstelling van teams.

Voor Southwest Airlines, is Twitter een multipurpose 'communicatiemachine' geworden. Het bedrijf gebruikt Twitter voor contact met de media, klantenservice en om speciale aanbiedingen te promoten.

Maar een probleem van Twitter is het sterk toenemende gebruik. De microblogging service zou onder zijn eigen populariteit kunnen bezwijken. Analisten vragen zich nu al af wat de opvolger van Twitter zal worden.

Volgens Michelle Lenz veranderen gebruikers als Oprah Twitter in mainstream. Ondermeer door de aandacht van celeb's als Oprah en Ashton Kutcher lijkt het erop dat Twitter zijn traffic deze maand wederom gaat verdubbelen.

"Twitter is poised to explode once again this month and will likely finish up over 30 million UVs for this month. If that happens they will double their March numbers and jump from #72 in our ranking into the Top 20," aldus een Compete analyst.

Via Techcrunch, Express & MDWeekly

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies