Twitter steeds meer gebruikt door bedrijven

Vorig artikel Volgend artikel
Twitter steeds meer gebruikt door bedrijven

Steeds meer bedrijven maken gebruik van Twitter. Twitter behoort, samen met Facebook en LinkedIn, tot de sociale netwerken waarvan kaderpersoneel zegt dat het daar gebruik van maakt binnen het bedrijf: voor de klantendienst, voor de marketing van een product (of zichzelf), om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends, of om snel een antwoord te krijgen op een technische kwestie.

Volgens Network World, dat 583 mensen met een hogere functie ondervroeg, zou 84% daarvan bevestigen dat zij regelmatig sociale netwerksites bezoeken (tegenover 68% verleden jaar).

LinkedIn is daarbij de populairste site (63%), gevolgd door Facebook (44%) en Twitter (14%). Het vakblad PC World brengt enkele verhalen van zulke bedrijven en hoe zij deze sociale netwerken inpassen in hun omgang met klanten, zoals Comcast, dat Twitter gebruikt voor haar klantendienst.

Via: Netties

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies