Online populariteit van Virtual Reality en Augmented Reality flink toegenomen

Online populariteit van Virtual Reality en Augmented Reality flink toegenomen

Vorig artikel Volgend artikel

De online populariteit van Virtual Reality- (VR) en Augmented Reality (AR)-apparaten is sinds januari 2015 enorm toegenomen. Ondermeer het aantal mentions op Twitter is gestegen met 548%. Dit en meer is terug te vinden in het recente Adobe Digital Insights onderzoek.

HTC Vive

Het ADI onderzoek toont ook aan dat de HTC Vive het meest besproken VR-apparaat is. Ondanks dat dit device niet als eerste op de markt kwam, wordt het vaker op social media genoemd dan Microsoft HoloLens, Oculus Rift en de Playstation VR, die binnenkort geïntroduceerd wordt.

Marketeers

Maar hoewel de populariteit van deze apparaten binnen de gaming community toe blijft nemen, moeten marketeers de potentie van VR/AR nog gaan benutten. “We zien meer social mentions over VR en AR-apparaten in relatie tot gaming, maar we zien geen stijging bij marketeers”, aldus Becky Tasker, managing analyst bij ADI. “Nu is het moment voor marketeers om de mogelijkheden te verkennen. Er zijn voldoende voorbeelden van toepassingen in de gaming-industrie waar marketeers van kunnen leren.

eSports

Het rapport beschrijft daarnaast ook een aantal andere belangrijke onderwerpen binnen de industrie, zoals de sterke toename van eSports op social media en hoe de verkoop van games wordt beïnvloed door publieke bèta tests.

In Europa is het aantal social mentions over eSports in een jaar tijd met 40% gestegen, meer dan in Amerika en Azië. Verder hebben eSports in totaal wereldwijd meer volgers op social media dan een aantal traditionele sporten, zoals de Amerikaanse NFL, NHL en MLB.

[Afbeelding © Innovated Captures - Fotolia]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies