Nest brengt producten ook naar de Nederlandse markt

Nest brengt producten ook naar de Nederlandse markt

In samenwerking met Essent

Vorig artikel Volgend artikel

Begin dit jaar werd bekend dat Google het bedrijf Nest over had genomen voor een slordige 3,2 miljard dollar. Nest is een fabrikant van thermostaten en brandalarmen met de bijbehorende apps voor Android en iOS om ze te bedienen.

Mede-oprichter Matt Rogers van Nest Labs heeft gisteren op de IFA bekendgemaakt later deze maand ook de Nederlandse markt (alsmede ook België, Frankrijk en Ierland) te gaan betreden. Nest Labs doet dat onder andere met haar Nest Learning Thermostat en het Nest Protect: Smoke + Carbon Monoxide Alarm. In Nederland zal Essent energiepartner zijn van deze dochteronderneming van Google.

De samenwerking met Essent houdt in dat ze het enige energiebedrijf in Nederland zijn dat de zelflerende thermostaat mag aanbieden. CEO Erwin van Laethem van Essent licht toe: "De exclusieve verbintenis tussen Essent en Nest past in de rol die Essent speelt als pionier in de energietransitie. Wij werken iedere dag aan innovatie en nieuwe producten die het consumenten en ondernemers mogelijk maken om hun eigen keuzes te maken in energiegebruik en energiebesparing. Essent introduceerde als eerste de slimme thermostaat in Nederland. De samenwerking met een wereldspeler als Nest is onze volgende stap. De zelflerende thermostaat van Nest biedt de combinatie van de nieuwste technologie en verbluffend mooi design. Zo zullen wij de komende jaren onze klanten meer innovatieve producten bieden die hen zelf de regie geven over hun energiegebruik.”

Nest

De Nest Thermostaat maakt het lastige programmeren van een thermostaat overbodig. Nadat je de Nest Thermostaat op de gebruikelijke manier een week lang met de hand bediend hebt, neemt het apparaat het over en stelt een persoonlijk schema op dat steeds verder verfijnd wordt. Via geïntegreerde sensoren weet de Nest Thermostaat wanneer er niemand meer in huis is en zet de Auto-Away-functie automatisch de temperatuur omlaag om zo energie te besparen. Beschikbaarheid en prijzen worden later deze maand bekendgemaakt.

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies