Een balletje overgooien in virtual reality

Een balletje overgooien in virtual reality

deze video bewijst dat dat kan

Vorig artikel Volgend artikel

Het is Disney Research gelukt om VR en de werkelijke wereld weer bij elkaar te brengen en deze video laat zien hoe dat werkt. De man in de video is in staat om een echte bal te vangen terwijl hij een VR-bril draagt. Hij ziet dus de echte bal niet aankomen, maar is wel in staat om 'm te vangen. Dat werkt via sensoren die handen, hoofd en de bal meten en dat omzetten in een bewegingsvoorspelling van de bal, die in virtual reality getoond gaat worden. En zo komen fictie en werkelijkheid weer bij elkaar.

Why?

Maar VR is in dezen toch helemaal overbodig? Want waarom in VR een balletje overgooien als het ook gewoon kan? Goed punt, maar het interessante zit 'm dus in het feit dat het Disney Research gelukt is om voorspellingen van bewegingen te doen die zij direct om kunne zetten in virtual reality. Ze hebben geen directe plannen om hier iets mee te doen, maar een mooie demonstratie van het tempo waarin VR zich ontwikkelt is het wel. Een interessante learning voor bijvoorbeeld de wereld van gaming, maar ook voor de gezondheidszorg zijn tal van toepassingen te bedenken.

Marloes de Hooge

Marloes is oprichter en editor in chief van Travelvalley. Ze schreef ook de boeken Bucketlist Reizen, Bucketlist Stedentrips en Waanzinnige Roadtrips....

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies