Startup Veylinx wint $20,000 tijdens Innovatie Competitie in VS

Startup Veylinx wint $20,000 tijdens Innovatie Competitie in VS

Vorig artikel Volgend artikel

De Nederlandse Startup Veylinx heeft in Atlanta (VS) de Insight Innovation Competitie gewonnen. Na het unanieme oordeel van de jury sleepte Veylinx de hoofdprijs van $20.000 in de wacht. De competitie is onderdeel van de Insight Innovation Exchange: een van de grootste conferenties op het gebied van marktonderzoek.

De Startup meet echt consumentengedrag door middel van online veilingen. Met hun tool geeft Veylinx consumenten de mogelijkheid te bieden op innovatieve producten en daardoor te “stemmen met hun portemonnee”. De hoogste bieder koopt daadwerkelijk het geveilde product waardoor de resultaten gebaseerd zijn op echt koopgedrag en niet slechts koopintenties. Op deze manier kan Veylinx zeer accurate inzichten verschaffen op het gebied van marktsegmentering, productpositionering, concept validatie, en effectiviteit van advertenties en slogans.

Veylinx is een marktonderzoeksbureau gevestigd in Amsterdam.

Wouter van Monsjou, Marketing Director bij Veylinx over de gewonnen prijs in Atlanta: "Het bedrag komt op een goed moment. De afgelopen 3 jaar hebben we onze dienst ontwikkeld en in die periode veel feedback van de markt gekregen. Nu investeren we veel in de automatisering van ons proces zodat we nog beter kunnen opschalen. We zien de vraag naar onze veilingen groeien en moeten dat aankunnen, ook in de toekomst. Denk aan het programmeren en stroomlijnen van het veilingproces, het automatisch visualiseren van de data-output en het optimaliseren van de logistiek aangezien de geveilde producten ook daadwerkelijk thuis worden bezorgd."

Hij vervolgt: "Atlanta was - naast het winnen van de prijs - zeer waardevol vanwege de aanwezige partijen. Onze toekomstige klanten (Philips, General Mills) en competitie (Zappistore) hebben we daar gesproken. Terwijl we ons nu nog vooral op de Nederlandse markt richten zijn we druk bezig met het leggen van dit soort contacten zodat de stap naar de internationale markt snel gezet kan worden. Op korte termijn kunnen we bijvoorbeeld al een productlancering testen in twee of meer landen."

Hieronder Anouar El Haji, mede-oprichter van Veylinx, nog even kort aan het woord in een interview met Spych Market Analytics:

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies