Startups22.08.2012

Startupbootcamp Berlijn maakt de 10 finalisten bekend


startupbootcamp-berlijn-maakt-de-10-fina.jpg
startupbootcamp-berlijn-maakt-de-10-fina.jpg

Startupbootcamp, het pan-Europese startup accelerator programma, heeft de tien finalisten bekend gemaakt die op 3 september van start zullen gaan in Berlijn. Tijdens het ‘Startupbootcamp in 2 days’ event hebben 20 finalisten vanuit de hele wereld hun business idee gepresenteerd. Zij werden door meer dan 20 mentoren beoordeeld op, onder andere, team samenstelling, bedrijfsconcept en financierbaarheid.

Het tweedaagse evenement werd gehouden op het hoofdkantoor van Startupbootcamp Berlijn in het Umspannwerk in Berlijn Kreuzberg. Als resultaat van ‘Startupbootcamp in 2 days’ kan Startupbootcamp Berlijn nu officieel de 10 startups bekend maken die naar Berlijn komen om te beginnen aan het accelerator programma.

De tien finalisten zijn:
· Brisk.io (Nederland): Brisk.io biedt JavaScript libraries voor het versnellen van front-end ontwikkelingen.

· Capsule.fm (Noorwegen/Duitsland): Capsule.fm is een online app voor iOS waarmee consumenten hun radiogebruik kunnen personaliseren door automatisch inhouden te verzamelen, die bij hun smaak en behoeftes passen. Het gaat om een soort audio-Flipboard.

· Fourscan (Frankrijk): Fourscan biedt een real-time, gegamificeerd loyaliteitsprogramma voor het verbeteren van merkwaarde en klantinzichten op social media.

· Frestyl (Italië/VS): Frestyl in een platform voor fans, artiesten, promotors en venues om te praten over live muziek. Vergelijkbaar met Yelp, maar dan exclusief voor concerten.

· ItsPlatonic (VS): ItsPlatonic.com is een dating-site als Match.com maar dan voor vriendschap in plaats van liefdesrelaties.

· Liquid State (Australië/Frankrijk): Liquid State is een snelle, simpele en makkelijke publicatieoplossing voor auteurs en uitgevers om free-form mobile publicaties te maken.

· Raidarrr (VS): Met Raidarr! kun je via je smartphone content vinden en droppen op fysieke locaties over de hele wereld. Denk aan een combinatie van Geocoaching en Stumbleupon.

· Streetvite (Groot Brittannië): Streetvite biedt een platform voor het promoten van een event via sociale netwerken, waardoor promotors veel tijd en geld zullen besparen.

· Weavly (Oostenrijk): Weavly biedt een portal voor het creëren en online delen van mashups – zonder uploads, downloads of copyright kwesties.

· Webcred (VS): Webcred biedt een platform die online huren, kopen en verkopen veiliger en efficiënter maakt door middel van transparantie te bieden over de kopers en aanbieders.

De deelnemers zullen op 3 september aankomen in Berlijn waar zij zullen beginnen aan het intensieve, 3 maanden durende, Startupbootcamp programma wat hen zal voorbereiden op Investor Demo Day op 27 november. Tijdens Investor Demo Day zullen de startups zich presenteren aan grote groep (angel) investeerders voor het aantrekken van financiering.

Alex Farcet, oprichter van Startupbootcamp: “Veel mensen denken dat een goed idee het belangrijkste is voor het beginnen van een bedrijf en het succesvol maken daarvan. Tot op zekere hoogte is dit ook zeker waar en we zijn dan ook zeer enthousiast over de ideeën die aan ons gepresenteerd zijn tijdens ‘Startupbootcamp in 2 days’. Maar veel belangrijker dan een goed idee is een goed team om het initiële idee tot realiteit te brengen. Dat is ook wat deze selectiedagen zo boeiend maakte. Na het beoordelen van de honderden ideeën hebben we de mensen achter de 20 meest belovende ideeën leren kennen en zijn door hen net zo geïnspireerd als zij door Startupbootcamp. Het hele team van Startupbootcamp kijkt ernaar uit om de deelnemers te helpen in het proces en te zien hoe zij hun startup gaan ontwikkelen tijdens het programma.