Startups23.06.2009

StartHub; over hype, conflicten, ego’s maar ook: succes!


Van startende ondernemers tot ervaren rotten, over successen en mislukkingen, van lokale mogelijkheden tot internationale kansen, StartHub gaat het komende jaar de Nederlandse startup scene in kaart brengen middels nieuws, interviews en reportages. De komende twee maanden wordt op Dutch Cowboys wekelijks een startup voorgesteld. Soms in tekst, soms in video. 1 juli staat bijvoorbeeld het videoportret van Wakoopa op de planning. Bekijk de teaser. Interviews Leonieke Daalder, vorm Marcel Kampman, muziek tomlaan.

12 maanden lang de Nederlandse startup scene in kaart brengen. Dat is wat StartHub doet. Maar het voorstellen van de startups en het volgen van het nieuws rondom de ondernemingen is maar een van de activiteiten. Vanaf september begint een online documentaire waarin alles over de valkuilen, de succesfactoren en de zakelijke kanten rondom startups aan bod komt zoals in een groot aantal interviews verteld. De video bij dit artikel is de teaser om een idee te geven wat je te wachten staat.

Maar ben je een startup en wil je opgenomen worden in de StartHub DB, de database waarin zoveel mogelijk startende technologie en internetbedrijven worden verzameld, meld je hier. En ben je geïnteresseerd in technologie en innovatie, geef je hier op voor de nieuwsbrief, bezoek de site van StartHub en blijf Dutch Cowboys volgen voor meer informatie!

StartHub lanceert vandaag officieel op het Mediapark Jaarcongres met pitches de volgende startups:

* Anastasia, een interactieve luister- tekentool met 3d luister-knutselbox.

* Market Drums, financieel nieuws voor beleggers, professionals en managers.

* Smoov, basisprototype voor een open informatie-, communicatie- en beeldplatform.

* Marvia, brengt printmedia naar het digitale tijdperk.

* Mobypicture, laat je real-time je avonturen delen met je vrienden op je sociale websites.