Startups02.11.2008

Startup Yoolink doet het anders


‘Start ups’ willen vaak de ‘nieuwe Google’ zijn of anders door Google worden overgenomen. Daarom richten ze zich vaak op de consumentenmarkt. Sommigen slagen daarin, maar de meeste blijven hangen in hun zoektocht naar de eeuwige roem. Als de miljoenen gebruikers uitblijven sterft de start up vaak een zachte dood.

Op webconferenties kom je veel start-ups tegen, de meeste behorend tot de hierboven beschreven groep die zich richten op de consumentenmarkt. Soms kom je er eentje tegen die anders is. Dat gebeurde op de Web 2.0 Expo in Berlijn. De Franse ‘start-up’ Yoolink doet wat Nederlandse diensten als Fleck en Mobypicture mijns inziens onterecht nalaten: zij richten zich op de business2business markt.

Yoolink is een dienst in de lijn van del.icio.us en Fleck: een bookmarktool. Alleen gaat deze tool wat verder dan de anderen. Je kan als bedrijf een abonnement nemen op de dienst (instapprijs 29 euro) en dan kan je meteen aan de slag. Net als bij del.icio.us en Fleck kan je in je webbrowser een bookmark-knop aanbrengen en kan je bookmarks opslaan als je denkt dat ze interessant kunnen zijn voor jouw collega’s.

Het grote verschil met de andere diensten is dat je echt puur bookmarkt binnen een afgeschermde groep. Niemand anders ziet jouw bookmarks behalve je collega’s. De bookmarks worden bovendien ingedeeld naar type en populariteit en kan je in de gaten houden wat anderen doen. Daarnaast kan je via het systeem contact opnemen met je collega’s

-556.jpg
-556.jpg

Door de combinatie van mogelijkheden die Yoolink aanbiedt krijg je een soort del.icio.us/ Fleck meets Digg meets techmeme. Handig dus.

Maar wat er echt anders aan deze tool als je het vergelijkt met Fleck? Niet veel, behalve dat Yoolink niet gaat zitten wachten op die 100.000en gebruikers, maar zich richt op de zakelijke markt. En dat was erg verfrissend.

Verder lezen over Web 2.0

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

We raken er bijna niet over uitgepraat: het Metaverse. Het ‘nieuwe’ internet. Of tenminste een nieuwe manier om het internet te benaderen. Maar, hoe zit dat dan met Web3? Dit zijn de verschillen én de overeenkomsten...

Metaverse27.01.2022

​Dit is het verschil tussen het Metaverse en Web3

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

Web Summit heeft vandaag aangekondigd dat het Rise, één van de grootste techbeurzen in Azië, in maart 2022 nieuw leven in zal blazen. Na 5 jaar Hong Kong verhuist het evenement naar Kuala Lumpur. Blijkbaar ziet Web Su...

Tech in Asia03.12.2020

Web Summit organiseert Rise 2022 in Kuala Lumpur

en plant een nieuw evenement in Tokyo
Infographic: Wat is responsive web design?

Je hebt vast wel eens van de term 'responsive' gehoord als het om webdesign gaat. Maar wat houdt dat eigenlijk in, als je website responsieve is. En waarom zou je je website responsive maken? Onderstaande infographic maa...

Online30.11.2014

Infographic: Wat is responsive web design?

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Fressen oder Moral, zullen we elkaars zakken gaan vullen?We hebben nu wel genoeg gelezen dat je uit je comfort zone moet stappen om echt te veranderen. Dat er nu een tijd ontstaat waarin we sharen, transparant naar elkaa...

Media25.07.2013

Hoe ‘2.0’ ben jij?

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Sommige diensten worden binnen afzienbare tijd vrijwel onmisbaar. Ik noem een Evernote, Dropbox en Instapaper. Ondanks dat het afgelopen jaar weinig is geschreven over If This Then That, mag deze dienst snel aan deze...

Online18.12.2011

Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

De politie staat niet bekent om innovatie. Ze lopen met oude mobieltjes, mogen niet op internet op de werkstations en hebben veel storingen. Toch spenderen ze 600 miljoen aan ICT, meer dan €10.000 per diender. Bij de d...

Media28.10.2010

Gepassioneerd over Politie web2.0: Mobile tablets en Apps4cops zijn toekomst!

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Onderstaande tabel toont de verschillende stadia van het Web. Web 1.0 wordt beschouwd als het web van de documenten en het begin van de "nieuwe economie" (HTML fase), Web 2.0 als het internet waarbij de computergebruike...

Online05.04.2010

Web 1.0 vs Web2.0 vs Web 3.0

Succes Avatar door Social Media, Part II

In het populaire artikel geschreven door Jöran Maaswinkel wordt de vraag gesteld of het succes van film Avatar werd veroorzaakt door social media. Het artikel ontlokte menig reactie en leverde daarmee een interessant...

Social Media22.03.2010

Succes Avatar door Social Media, Part II