Adobe noemt de 4 belangrijkste Digital Marketing trends voor 2014

Vorig artikel Volgend artikel

Het tempo waarmee innovatie plaatsvindt en de revolutie op het gebied van consumenten- en zakelijke technologie veranderen het consumentengedrag. Dit maakt het voor marketeers lastig om consumenten bij te houden. Adobe noemt hieronder de 4 belangrijkste trends waar marketeers het komende jaar rekening mee moeten houden bij het bepalen van hun strategieën en het vaststellen van de budgetten om te voldoen aan de verwachtingen van de consument:

Adobe noemt de 4 belangrijkste Digital Marketing trends voor 2014

1. Iedere marketeer moet voortdurend experimenteren, maar niet blindelings.

Je bent nooit klaar met het marketingplan en het marketingdraaiboek zal nooit af zijn. De snelheid van innovatie maakt dit simpelweg onmogelijk. Marketeers moeten voortdurend hun strategieën herzien en blijven experimenteren, maar niet blindelings. Marketeers moeten beschikken over een solide analytics, tag management en reporting programma die hen in staat stelt om betekenisvolle data te extraheren en te delen. Deze data moet hen het inzicht bieden om weloverwogen aanpassingen te maken en experimenten uit te voeren.

2. De opkomst van Social Search Optimization (SSO).

Social en search betreden elkaars terrein. Facebook en Twitter hebben targeting en biedingen op keywords toegevoegd en Google+ profielen maken nu deel uit van de algoritmen die gebruikt worden om de ranking van de zoekresultaten te bepalen. Marketeers moeten voorkomen dat er strijd ontstaat tussen search en social teams door juist samen te werken in gezamenlijk teams bestaande uit zowel social als search specialisten. Reserveer nu budget voor grote investeringen in paid social search in 2014. Geef het multidisciplinaire team de tools die zij nodig hebben om succesvol te zijn, zoals analytics en bid management tools. Zij moeten de bevoegdheid krijgen om gaandeweg cross-channel budget toe te kennen op basis van de beschikbare data. Reken het SSO team af op de resultaten van de gehele search en social portfolio en niet op basis van één kanaal of campagne. Dit zorgt ervoor dat het team investeert in dat kanaal dat het beste resultaat oplevert.

3. De uitdaging van complexe algoritmen en big data.

De toenemende hoeveelheid data waarover marketeers beschikken maken het steeds lastiger om zaken als zoekmachinemarketing, personalisatie en anomaliedetectie handmatig uit te voeren. En dit is waar algoritmen hun intrede doen. Geautomatiseerde biedingsplatformen op basis van algoritmen kunnen bijvoorbeeld niet alleen omgaan met de uitdagingen van traditionele search programma's (met een steeds verder uitbreidend portfolio van zoektermen) maar ook met de opkomende social search programma's. Algoritmen kunnen ook grote hoeveelheden data verwerken en afwijkingen (resultaten die buiten de verwachte waarden vallen) detecteren die wijzen op nieuwe kansen die benut kunnen worden of problemen die snel opgelost moeten worden.

4. Mobile wordt een essentieel onderdeel van de cross-channel marketing strategie.

Consumenten verwachten een plezierige beleving wanneer zij in aanraking komen met merken op hun mobiele apparaat, ongeacht of het via een browser is of via een app. Dit betekent dat merken mobile als een intrinsiek onderdeel van hun totale marketing mix (social, e-mail, search, etc) moet zien. Bedrijven moeten zichzelf drie vragen stellen als zij hun strategie voor mobile aanpassen:
- Hoe maken klanten en prospects gebruik van mobile?
- Hoe past mobile binnen de bedrijfsstrategie?
- Beschikken wij over de infrastructuur om een mobile strategie te implementeren?

[Afbeelding: © cienpiesnf - Fotolia.com]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies