Adobe creative cloud

Vorig artikel Volgend artikel

Vandaag is Adobe Creative Cloud een klein beetje volwassener geworden. Met een leeftijd iets ouder dan een half jaar en een groei van 200.000 abonnees in de afgelopen 4 maanden heeft Adobe het licht gezien in de nieuwe manier van software verspreiding.

92% van alle foto/video creatie wordt volgens Adobe aangeraakt door Adobe software. Echter is de manier waarop we omgaan met de software in de afgelopen paar jaar sterk veranderd. Waar voorheen de focus lag op desktop en televisie, zien we steeds meer een verspreiding naar tablets en smartphones en wie weet waar we ons de komende jaren nog op moeten gaan focussen.

Adobe creative cloud

Door deze snelle verschuiving in het landschap van digital publishing heeft Adobe het roer omgegooid en is zich gaan focussen op een abonnementen model, waarbij je net als bij diensten als Spotify, Next Issue en Office 365 continue up-to-date bent met het laatste nieuwe aanbod.

Met dit laatste in gedachten hebben zij vandaag een belangrijke update online gezet voor Creative Cloud members. Een paar updates springen er zeker uit:

Conditional Actions

Met deze nieuwe tool wordt het mogelijk gemaakt om eenvoudig if statements aan te maken bij het opzetten van een action. Een watermerk toevoegen op basis van een landscape of portrait foto is hiermee kinderlijk eenvoudig.

CSS Im- & Export

Deze functie maakt het mogelijk om snel de styling van lagen binnen Photoshop te kopiëren als CSS styling. Daarnaast kun je doormiddel van het openen van een .css bestand eenvoudig de kleuren overnemen als pallette van een bestaande website.

Desktop Sync

Je kunt met de nieuwe snel en eenvoudig een bestand of folder delen met 1 persoon of een hele groep

Retina Display Support

Voor alle Mac gebruikers onder ons, ondersteunt Photoshop CS6 nu ook Retina Displays

Met updates als bovenstaande juich ik de nieuwe manier van product aanbod sterkt toe. Van een log bedrijf, waarbij je jezelf ieder jaar weer af vroeg of je de update wel zou moeten aanschaffen, zijn ze verandert in een bedrijf wat kijkt naar de markt, luistert naar haar doelgroep en zich in zet voor nieuwe opensource technologien. Het is nu alleen nog de vraag wanneer ze de ballen krijgen om Flash de nek om te draaien.

Meer content

Gijs van Zon

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies