Technology18.10.2012

Scoupy haalt 2e investeerder binnen.


scoupy-haalt-2e-investeerder-binnen.jpg
scoupy-haalt-2e-investeerder-binnen.jpg

Goed nieuws voor de oprichters van Scoupy, een mobile couponing applicatie voor smartphones. SanomaVentures (dochter van Sanoma) heeft zojuist bekend gemaakt dat zij als tweede grote investeerder in Scoupy stappen. Eerder deze maand nam PostNL-dochter Netwerk VSP een minderheidsbelang in de app.

Scoupy verzamelt voor de consument unieke kortingsacties van MKB-winkels, horecazaken en retailformules: zogenaamde Scoupy’s. Deze Scoupy’s zijn alleen maar te activeren in de directe omgeving van een deelnemende locatie. Voor consumenten is het gebruik gratis, spaart het geld uit en is het leuk om te gebruiken. Deelnemende bedrijven betalen Scoupy 49,00 euro per maand, plus eenmalig een bijdrage van 99,00 euro.

Directeur Valentijn Bras, een van de oprichters van Scoupy: “De intensieve samenwerking die wij met SanomaVentures aangaan, betekent voor ons een volgende stap in de groeiversnelling van Scoupy. De eerdere stap met PostNL was met name gericht op het aansluiten van zo veel mogelijk interessante aanbieders. De samenwerking met Sanoma stelt ons nu ook in staat om de Nederlandse consument zeer breed te bereiken“.