Webcare 2.0 : Join the Twitter Army of Awesome

Vorig artikel Volgend artikel
Webcare 2.0 : Join the Twitter Army of Awesome

Mozilla heeft een slimme Webcare methode gevonden om gebruikers die vragen of klachten hebben over de browser te helpen met een alternatieve Helpdesk de "Army of Awesome". Dit legertje van slimme experts zit niet op de burelen van Mozilla maar bestaat uit vrijwilligers die hun medewerking verlenen via Twitter.

De Army of Awesome bestaat uit ons, jullie en iedereen die bereid is vragen te beantwoorden over Firefox. Deze vrijwilligers kunnen door alle Tweets heen scrollen via een speciale pagina. Zodra je een Tweet ziet met een vraag die jij graag zou willen beantwoorden klik je erop waarna je aantal voorgedefinieerde antwoorden te zien krijgt. Daarnaast heb je de mogelijkheid om zelf ook een antwoord te geven. Als 140-characters niet voldoende is vraagt Firefox je om verdere support te geven via het forum.

De wijze van implementatie alsmede de oproep aan loyale gebruikers is een unieke vinding van Mozilla's SUMO aka het support.mozilla.com team en is een leerzaam model voor vele websites en organisaties. Gezien het open karakter van de implementatie, ben ik heel benieuwd wat iedereen vindt van deze implementatie.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies