Adobe houdt nog steeds van Apple, of toch weer niet?

Vorig artikel Volgend artikel
Adobe houdt nog steeds van Apple, of toch weer niet?

De Flash-battle tussen Adobe en Apple lijkt nog lang niet gestreden zeker nu Adobe op een ludieke wijze weer wat olie op het vuur weet te gooien met een nieuwe advertentiecampagne.

Adobe loves Apple maar niet als het ten koste gaat van de vrijheid van creatie. Iedereen moet vrij zijn om wat dan ook te kunnen creeeren en met welke middelen dan ook. Doelend op Apple welke geen Flash-technologie op de iPhone en iPad toestaat. De advertentiecampagne heeft alles te maken met een brief die is opgesteld door de oprichters van Adobe waarin zij ingaan op hun visie over vrije markten.

Adobe zal met de campagne Apple zeker niet op andere gedachten gaan brengen maar je mag aannemen dat Adobe in ieder geval het publiek tracht te overtuigen dat de discussie veel verder gaat dan alleen het verdedigen van de door het bedrijf ontwikkelde Flash-technologie.

"In the end, we believe the question is really this: Who controls the World Wide Web? And we believe the answer is: nobody — and everybody, but certainly not a single company". Was getekend, Chuck Geschke en John Warnock (Adobe Board of Directors)

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies