Social Media06.07.2016

Steeds meer ouderen op Snapchat


Snapchat staat bekend als een app die vooral erg populair is onder jongeren, maar inmiddels zitten er meer ‘ouderen’ dan ooit op Snapchat. Uit cijfers blijkt dat van alle Amerikaanse smartphonegebruikers 14 procent boven de 35 jaar op Snapchat zit. Drie jaar geleden was dit nog maar 2 procent en het percentage neemt steeds verder toe.

In Nederland is er ook een stijging te zien, maar deze stijging gaat iets minder snel. Volwassenen gaan naar Snapchat om te begrijpen wat jongeren daar doen. Het is niet gek dat ouderen benieuwd zijn, want Snapchat is populairder dan ooit. The Wall Street Journal, NASA, het Witte Huis en CNN: iedereen zit op Snapchat. En laten we eerlijk zijn. Sinds de komst van de filters op Snapchat is de app alleen maar leuker geworden. Snapchat heeft momenteel 150 miljoen dagelijkse actieve gebruikers.

Geld verdienen

Snapchat is steeds meer bezig om geld te verdienen. Want het is natuurlijk leuk en aardig zo’n populaire app, maar het zal wel geld in het laatje moeten brengen. Het is bekend dat CEO Even Spiegel met Snapchat naar de beurs wil. Er zijn op dit moment wel advertenties te zien, zoals gesponsorde filters of ingekochte verhalen van grote merken als Mashable, Cosmopolitan en CNN, maar advertenties werken natuurlijk alleen als de gebruikers ze ook zien. Daarom gaat Snapchat binnenkort advertenties tussen je verhalen door laten zien. Dus nu spelen alle verhalen van je vrienden automatisch achter elkaar af, maar binnenkort zullen daar advertenties tussen verschijnen.

Snapchat zal meer moeten experimenteren met advertenties en ze zullen ook risico’s moeten durven nemen. Maar ze moeten er ook voor zorgen dat reclames niet afschrikken, waardoor mensen niet terugkomen naar de app. Advertenties tussen verhalen tonen is in principe goed voor Snapchat en gebruikers zullen er hopelijk niet veel last van hebben. We nemen immers de reclames voor YouTube-filmpjes ook voor lief. Wel moet Snapchat ervoor zorgen dat de reclames niet too much en te lang worden, want dan zullen mensen afhaken. Als ze dit goed weten te doen, is Snapchat niet meer te stoppen….

Tedje van Gils

Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.

Verder lezen over Snapchat

Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken

Snapchat is van plan om de app persoonlijker en creatiever te maken met nieuwe functies. Eén van de belangrijkste nieuwe mogelijkheden is dat je Templates krijgt: het zijn sjablonen die je in staat moeten stellen om mak...

Social Media04.04.2024

Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken

​Snap roept alle drones die het ooit maakte terug

Snap, het bedrijf achter Snapchat, kwam een paar jaar geleden met een vernuftig idee: een kleine Snap-gele drone van plastic waarmee je je Snaps nog interessanter kon maken. Het apparaatje heet Pixy en de verkopen deden...

Gadgets02.02.2024

​Snap roept alle drones die het ooit maakte terug

Gevaarlijke drones…
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

​Snapchat gaat een beetje anti-AI: ditmaal voor veiligheid

Snapchat heeft in 2023 niet het beste laten zien van AI: hun AI-chatbot maakte afspraakjes met kinderen en dan was er ook nog een akkefietje met de AI-chatbot die ineens een story plaatste van een plafond. Vreemd. Aan de...

Social Media12.01.2024

​Snapchat gaat een beetje anti-AI: ditmaal voor veiligheid

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers

Snapchat is niet alleen een geliefd social medium vanwege zijn verdwijnende berichten en Bitmoji: het is extreem goed in het maken van augmented reality-filters. Of eigenlijk Lenses, want Snapchat noemt een filter een le...

Social Media09.11.2023

​Snap Lens Fest: nieuwe mogelijkheden voor filtermakers

Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat

De Stones denken nog altijd niet aan stoppen. De mannen zijn al in, of tegen, de 80 maar brachten enkele weken geleden voor het eerst in achttien jaar nog een nieuw album uit, Hackney Diamonds. Niet meer met de vaste dru...

Entertainment08.11.2023

Haal de Rolling Stones in je huiskamer met Snapchat

Snapchat geeft nieuwe kijk op de Egyptische oudheden van het Louvre

Snap's AR Studio en het Musée du Louvre onthullen "Egypt Augmented", een reeks innovatieve en educatieve augmented reality-ervaringen met technologie van Snap op de afdeling Egyptische Oudheden en in de Cour Carré van...

Mobile19.10.2023

Snapchat geeft nieuwe kijk op de Egyptische oudheden van het Louvre

dankzij augmented reality