Meer engagement op Facebook en Twitter?

Meer engagement op Facebook en Twitter?

Ga het gesprek met de doelgroep aan.

Vorig artikel Volgend artikel

Uit het nieuwste 'Socially Devoted' rapport van Socialbakers blijkt dat in 2014 consumenten steeds meer vragen via Facebook en Twitter stellen. Meer dan ooit delen klanten hun bezorgdheid op sociale kanalen, in de hoop dat de vragen daar onmiddellijk worden opgepakt. Maar dat valt nog tegen, het afgelopen kwartaal zijn er meer dan 2 miljoen vragen onbeantwoord gebleven. Wil je meer engagement, dan moet je toch echt het gesprek aangaan.

Our Socially Devoted numbers don’t lie, Fans want to interact with brands.
- Socialbakers

Socialbakers onderzoekt ieder kwartaal de meest sociaal toegewijde merken op Facebook en Twitter. Op minimaal 65% van de vragen gesteld door fans zou je als merk moeten reageren om "Socially Devoted" te zijn. 

Het aantal vragen gesteld door fans blijft toenemen. Uit het afgelopen kwartaal blijkt dat 18% van de merken op Facebook (met een pagina met 500.000+ fans) de Socially Devoted status heeft. Op Twitter is dat slechts 2% van alle merken (met meer dan 500.000 volgers). 

Social media is uitgegroeid tot de plek waar klanten willen gehoord worden. 82% van de grootste merken op Facebook en 98% hiervan op Twitter kunnen hier niet aan voldoen.

Alle bevindingen staan in onderstaande infographic:

sociallydevoted-q2-2014

"How Socially Devoted are you? Check it here?"

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies