De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
KLM biedt vanaf vandaag klanten de mogelijkheid om tickets en diensten te betalen met WeChat Pay. Het is hiermee de eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij die deze betaalmethode via het meest populaire socialmediaplatform van China aanbiedt.
Recent had KLM al de mogelijkheid uitgerold voor gebruikers van WeChat (en Twitter) om hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus te ontvangen.
WeChat populair
WeChat telt ruim 963 miljoen actieve gebruikers per maand, waarvan er ruim 600 miljoen WeChat Pay hebben geactiveerd. Met deze in de WeChat-app geïntegreerde betaalfunctie kunnen gebruikers snel hun betaling via hun smartphone afronden zonder het platform te hoeven verlaten. In China wordt WeChat Pay vrijwel overal geaccepteerd. Meer dan 40% van alle mobiele transacties wordt daar op deze manier uitgevoerd.
Waar de klant is
“De WeChat Pay-betaalmethode is een perfecte volgende stap in onze sociale mediastrategie. Wij willen aanwezig zijn op de platformen waar onze klanten zijn; in China is dat op WeChat. Dit land heeft zich ontwikkeld tot een zeer belangrijke markt voor KLM.
WeChat Pay geeft ons ook waardevolle inzichten waarmee we in de toekomst ook op andere sociale mediaplatformen betaalmethoden kunnen implementeren,” aldus Pieter Elbers – KLM president-directeur & CEO.
Ticket betalen heel eenvoudig
Een KLM-ticket betalen is voor alle WeChat gebruikers nu heel eenvoudig geworden. Wanneer de klant via een desktop een ticket via KLM.com boekt en daarbij WeChat Pay als betaalmethode kiest, wordt er een QR-code vrijgegeven. Door het scannen van deze code worden gebruikers naar WeChat Pay doorgeleid. Het bedrag wordt vervolgens afgeschreven en de betaling met succes afgerond.
Klanten die een ticket via hun mobiel of via de WeChat-app boeken en daarbij WeChat Pay als betaalmethode kiezen, worden automatisch naar WeChat Pay doorgeleid waar ze eenvoudig hun ticket kunnen betalen.
KLM op WeChat
KLM opende al in 2014 een WeChat-account om haar Chinese passagiers diensten, content en commerciële aanbiedingen via het platform te kunnen bieden. Sinds mei 2017 kunnen klanten van KLM ervoor kiezen via WeChat hun boekingsbevestiging, incheckmeldingen, boarding pass en vluchtupdates te ontvangen. Bijna 25% van alle Chinese KLM-klanten die online boeken, ontvangt nu vluchtinformatie via WeChat.
[Afbeelding via Patrick Kop]
Verder lezen over China
Automotive06.03.2024
Zo’n 1.000 Xpeng-eigenaren gaan een bètatest doen
Zou jij gaan rondrijden in een auto met test software?Automotive27.02.2024
BYD Yangwang U9: Chinese supercar gaat in 2,3 seconden 309 km/u
Nieuws19.01.2024
Dieren klonen, een twijfelachtige geschiedenis: hoe is het nu?
Mobile18.12.2023
Steeds meer Chinese instanties verbieden de iPhone
Overheden ontraden het gebruik van alle buitenlandse toestellen en -technologieOnline02.11.2023
AliExpress komt met binnen 5 dagen in huis garantie
en kondigt het 11.11 Global Shopping Festival aanMobile16.10.2023
Honor Vs2 is weer een iets dikkere foldable
Net als zijn voorgangers komt hij voorlopig niet naar ons deel van de wereldAutomotive03.10.2023
Chinese automerken rukken op, maar heel hard gaat het nog niet
Verkoop marktaandeel blijft dit jaar nog steken onder 4 procentAutomotive29.09.2023
Huawei en Chery komen met een ‘Tesla killer EV’, de Luxeed S7
Verder lezen over KLM
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology13.10.2023
KLM stapt in Zweedse maker van elektrische vliegtuigen
Nederlandse luchtvaartmaatschappij gaat adviseren bij de ontwikkeling van de ES-30Technology10.10.2023
Gezocht: namen voor nieuwe KLM vliegtuigen
KLM laat het personeel meedenken en -beslissenTechnology26.09.2023
KLM zet volgende stap in de vervanging van de Boeing vloot
KLM kiest voor de Airbus A350 voor lange vluchten.Nieuws10.08.2023
KLM gaat minder naar het Midden-Oosten vliegen
Technology26.04.2023
TU Delft-studenten AeroDelft bouwen waterstofvliegtuig met KLM
Technology29.03.2023