KLM gaat verder met social media en biedt WeChat Pay aan

KLM gaat verder met social media en biedt WeChat Pay aan

Vorig artikel Volgend artikel

KLM biedt vanaf vandaag klanten de mogelijkheid om tickets en diensten te betalen met WeChat Pay. Het is hiermee de eerste niet-Chinese luchtvaartmaatschappij die deze betaalmethode via het meest populaire socialmediaplatform van China aanbiedt.

Recent had KLM al de mogelijkheid uitgerold voor gebruikers van WeChat (en Twitter) om hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus te ontvangen.

WeChat populair

WeChat telt ruim 963 miljoen actieve gebruikers per maand, waarvan er ruim 600 miljoen WeChat Pay hebben geactiveerd. Met deze in de WeChat-app geïntegreerde betaalfunctie kunnen gebruikers snel hun betaling via hun smartphone afronden zonder het platform te hoeven verlaten. In China wordt WeChat Pay vrijwel overal geaccepteerd. Meer dan 40% van alle mobiele transacties wordt daar op deze manier uitgevoerd.

klm-wechat-pay
WeChat Pay

Waar de klant is

"De WeChat Pay-betaalmethode is een perfecte volgende stap in onze sociale mediastrategie. Wij willen aanwezig zijn op de platformen waar onze klanten zijn; in China is dat op WeChat. Dit land heeft zich ontwikkeld tot een zeer belangrijke markt voor KLM.

WeChat Pay geeft ons ook waardevolle inzichten waarmee we in de toekomst ook op andere sociale mediaplatformen betaalmethoden kunnen implementeren," aldus Pieter Elbers - KLM president-directeur & CEO.

Ticket betalen heel eenvoudig

Een KLM-ticket betalen is voor alle WeChat gebruikers nu heel eenvoudig geworden. Wanneer de klant via een desktop een ticket via KLM.com boekt en daarbij WeChat Pay als betaalmethode kiest, wordt er een QR-code vrijgegeven. Door het scannen van deze code worden gebruikers naar WeChat Pay doorgeleid. Het bedrag wordt vervolgens afgeschreven en de betaling met succes afgerond.

Klanten die een ticket via hun mobiel of via de WeChat-app boeken en daarbij WeChat Pay als betaalmethode kiezen, worden automatisch naar WeChat Pay doorgeleid waar ze eenvoudig hun ticket kunnen betalen.

KLM op WeChat

KLM opende al in 2014 een WeChat-account om haar Chinese passagiers diensten, content en commerciële aanbiedingen via het platform te kunnen bieden. Sinds mei 2017 kunnen klanten van KLM ervoor kiezen via WeChat hun boekingsbevestiging, incheckmeldingen, boarding pass en vluchtupdates te ontvangen. Bijna 25% van alle Chinese KLM-klanten die online boeken, ontvangt nu vluchtinformatie via WeChat.

[Afbeelding via Patrick Kop]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies