Gaan we binnenkort winkelen via Snapchat?

Gaan we binnenkort winkelen via Snapchat?

Snapchat gaat mogelijk investeren in e-commerce

Vorig artikel Volgend artikel

Snapchat begint met investeren in een winkel-app. De populaire app investeert in de maker van Spring, een winkel-app die afgelopen jaar is gelanceerd. Dus gaan we binnenkort ook nog eens kleren kopen via Snapchat?

Spring is afgelopen jaar gelanceerd voor iOS en Android. Je kan in de app mannen- en vrouwenkleding winkelen. De app is een foto-vriendelijke omgeving die een beetje lijkt op Instagram. In april is er door Jello Labs al 25 miljoen dollar in de app geïnvesteerd. Maar er is nog steeds een optie van een investering die zo’n 5,7 miljoen dollar waard is. Deze wordt dan mogelijk gekocht door Snapchat.

e-commerce

Deze mogelijke interesse van Snapchat lijkt erop dat ze bij de social media dienst het gebied van e-commerce willen gaan ontdekken. Dit is op zich geen gek idee, aangezien Snapchat ook al een verandering doormaakte met de lancering van Snapcash. Deze toevoeging maakt het mogelijk dat gebruikers elkaar via de app kunnen betalen.

Grotere engagement

Na de lancering van Snapcash en Snapchat Discover zien we dat de CEO, Evan Spiegel, niet bang is om nieuwe features toe te voegen aan de app. Zo wil hij een grotere engagement opbouwen en meer winst gaan maken met het bedrijf.

Niet de eerste

Snapchat is met deze investering niet de eerste social media app die investeert in e-commerce. Zo heeft Facebook Messenger onlangs nieuwe features toegevoegd die bijdragen aan de e-commerce. En een Amerikaanse dienst, Tango, heeft ervoor gezorgd dat gebruikers via de winkel-tab bij Alibaba’s AliExpress kunnen winkelen via de app.

Lilian Lauwerijssen

Lilian studeert Journalistiek in Tilburg. Verder is ze dol op reizen, fotografie, gadgets en chocoladekoekjes. Parijs is haar favoriete stad en ze droomt...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies