Social Media03.07.2014

Met SocialSensr alle Social Media beheren


Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceerde recent een nieuw Social Media Management systeem waarmee bedrijven (klein en groot) in staat zijn om hun Social Media eenvoudig te beheren.

Daarbij biedt het hen de mogelijkheid om op een efficiënte manier in contact te komen met hun (potentiële) klanten. SocialSensr zorgt ervoor dat organisaties hun reputatie kunnen monitoren en social media campagnes kunnen uitvoeren. Door een eenvoudige interface kan iedereen (marketing, verkoop, klantenservice en personeelszaken) sociale media beheren.

Enkele features die ze aanbieden zijn: zelf in te richten Workspaces, Content Manager, CRM en de mogelijkheid om vanuit de Publisher Private Message campagnes te kunnen versturen. “SocialSensr is ontwikkeld vanuit mijn persoonlijke frustratie,” zo vertelt oprichter Richard van Hooijdonk. “Ik was op zoek naar een Social Media tool die mensen en content centraal zou zetten in een applicatie in plaats van slechts datastromen. Tevens was het belangrijk voor mij om een applicatie te vinden waarin ik flexibel en prettig kan werken. Omdat dat er niet was, heb ik de stap genomen om dit samen met software architect Marc van Neerven te gaan ontwikkelen.

screen-shot-2014-07-03-at-9-59-24-am.jpg
screen-shot-2014-07-03-at-9-59-24-am.jpg

Basisfuncties:

  • Workspaces: doelgroepen, (product)campagnes gericht beheren in flexibele omgeving

  • Inbox: één centraal postvak voor alle Social Media berichten

  • Publisher: berichten versturen naar specifieke personen, groepen, #hashtags en Social Media kanalen

  • CRM: organiseer, bewerk en groepeer contacten van alle Social Media kanalen

  • Content Manager: ontdek, publiceer en archiveer content en plaats het direct in een kalender

  • Teamfunctionaliteit: berichten, contactpersonen en Workspaces delen en taken toewijzen

  • Analytics: meet de resultaten van Social Media activiteiten

Door constante innovatie en terugkoppeling van klanten introduceren ze via korte release cycles voortdurend nieuwe en verbeterde gebruikerstoepassingen. Een korte uitleg zie je ook in onderstaande video.

De tool is de eerste 30 dagen gratis te proberen.

[Afbeelding © Fotolia]