Social Media19.06.2014

LinkedIn: Shell is het ‘most engaged’ Nederlandse merk, Forbes is dat wereldwijd


linkedin-shell-is-het-most-engaged-neder.jpg
linkedin-shell-is-het-most-engaged-neder.jpg

Afgelopen maart lanceerde LinkedIn haar Content Marketing Score. Een tool waarmee marketeers inzicht krijgen in wat hun content doet ten opzichte van de content van de concurrentie én hoe zij hun contentmarketinginspanningen op LinkedIn verder kunnen verbeteren. Op basis van deze Content Marketing Score heeft LinkedIn vandaag bekend gemaakt welke bedrijven met een Nederlands hoofdkantoor behoren tot de 10 “most engaged” bedrijven op het zakelijke netwerk in Nederland.

Shell voert de lijst aan van meest invloedrijke Nederlandse merken op LinkedIn, gevolgd door Philips en Rabobank. De financiële sector is zwaar vertegenwoordigd in de Nederlandse top 10, met ING en ING Nederland op de zesde en zevende plek en ABN Amro op plaats acht. Wereldwijd wordt de lijst van meest invloedrijke merken aangevoerd door Forbes, gevolgd door het World Economic Forum en Inc. Magazine.

Gemene deler

Wat hebben deze merken met elkaar gemeen en wat kunnen andere bedrijven leren van de manier waarop zij content marketing op LinkedIn toepassen. Drie lessen: 

  • Zij informeren continu over ontwikkelingen in de sector
  • Ze brengen nieuwe en ‘engaging’ content afgestemd op specifieke publieksgroepen
  • Ze mengen zich in relevante gesprekken die hun doelgroepen interesseren

Met de lancering van onze nieuwe brand positionering innovation and you hebben we onze contentmarketingstrategie de afgelopen maanden verder inhoud gegeven,” zo vertelt Nanda Huizing, Head of Brand, Communications & Digital van Philips Benelux. “De focus van onze merkcampagne is om via de inzet van authentieke en engaging content te laten zien hoe onze innovaties het leven van mensen verbeteren. LinkedIn speelt hierbij een centrale rol als platform voor onze B2B doelgroepen. We zijn dan ook erg blij met deze hoge positionering in de LinkedIn ranking, omdat het laat zien dat we als bedrijf goed op weg zijn om een digitaal voorloplopend bedrijf te worden.”

Ook de Rabobank scoort goed. Social Media Manager bij Rabobank Boy Sleddering legt uit: “Het is mooi om te zien dat we goed scoren ten opzichte van andere bedrijven die content maken op LinkedIn. Maar we zijn vooral blij met de inzichten die we krijgen zodat we onze content nog op een hoger niveau kunnen tillen. We kunnen zowel onze activiteiten in groepen, onze company pages als die van onze medewerkers analyseren om te zien waar voor ons nog winst zit. Ook krijgen we inzicht of we onze content inzetten op de juiste doelgroep.”

De Nederlandse top tien

  • Shell

  • Philips

  • Rabobank

  • KLM

  • Randstad

  • ING

  • ING Nederland

  • ABN AMRO Bank N.V.

  • KPN

  • LeasePlan Nederland

 

Verder lezen over Engagement

Instagram marketing in 2019: less is more

Instagram marketing laat dit jaar een opvallende trend zien, namelijk: less is more. Een video genereert hetzelfde bereik als twee statische foto’s, te veel hashtags en tags doen eerder kwaad dan goed en ook micro-infl...

Social Media04.04.2019

Instagram marketing in 2019: less is more

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

Of het nu het Wereldkampioenschap voetbal is, de Olympische Spelen, de Super Bowl of de uitreiking van de Oscars. Dit soort grote evenementen zijn niet alleen de best bekeken shows van het jaar, het zijn ook de evenement...

Social Media11.09.2018

5 tips om met jouw merk via Twitter in te spelen op live events

​De perfecte customer experience creëer je zelf

De moderne consument neemt alleen genoegen met de hoogste kwaliteit en de beste service. Voldoet de customer experience niet aan deze hoge eisen, dan is de overstap naar de concurrent zo gemaakt. Hoe zorg je voor de perf...

Online25.04.2017

​De perfecte customer experience creëer je zelf

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

Contentmarketing blijft zich doorontwikkelen maar het maken van Engaging Content voor de huidige marketeers blijkt nog vaak een zware klus. Daarom geeft onze blogger en tevens docent, consult en auteur Patrick Petersen t...

DC Business15.06.2016

Maak kans op het gloednieuwe praktische Handboek Engaging Content

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

Instagram is hot. Dat wisten de ruim 400 miljoen maandelijks actieve gebruikers natuurlijk al lang, maar bedrijven zien ook steeds vaker de meerwaarde in van Instagram als social media kanaal. Zeker nu het ook in Nederla...

Social Media07.10.2015

5 redenen waarom je Instagram moet inzetten voor je merk

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Tijdens het congres Facebook Marketing 2015 gaf Kirsten Jassies, social business entrepreneur en blogger, een lezing over de 10 geboden voor merken op Instagram. Instagram heeft wereldwijd 300 miljoen gebruikers waarvan...

Events11.06.2015

​De 10 Instagram-geboden voor merken

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

Eind vorig jaar werden berichten op Facebook twee keer zoveel gepromoot ten opzichte van het begin van 2014. Foto's werden het vaakst gepromoot, maar dat was mogelijk dus niet de effectiefste manier. Er zijn al een aan...

Social Media17.02.2015

Met native Facebook Video’s bereik je de meeste mensen

En met foto's nu de minste?
Dit soort berichten zorgen voor veel retweets

Wat zorgt er nou voor dat een tweet veel gedeeld of geretweet wordt? Zijn er bepaalde tweets die beter scoren dan andere tweets? Twittercounter ging op onderzoek en kwam erachter dat dit de dingen zijn die mensen graag r...

Social Media19.08.2014

Dit soort berichten zorgen voor veel retweets

Verder lezen over LinkedIn

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

Deze jaarlijkse lijst biedt een overzicht van de 15 beste werkplekken voor professionals om op dit moment carrière te maken in Nederland. Het is dit jaar een mix van bedrijven in tech, financiën, consumentengoederen en logistiek.

Social Media16.04.2024

Dit zijn volgens LinkedIn de beste bedrijven voor carrièreontwikkeling in 2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

Over het algemeen zijn de keren dat LinkedIn zich hevig liet inspireren door een ander social media maar weinig succesvol. Weet je bijvoorbeeld nog dat LinkedIn met Stories kwam? Dat heeft niet lang geduurd… Ook zijn k...

Online28.03.2024

​LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

LinkedIn introduceert binnenkort games op het platform. Het zakelijke social medium wil graag dat collega’s met elkaar de strijd aangaan om zo de banden aan te halen en een leuk gespreksonderwerp te hebben. Het zou nie...

Social Media18.03.2024

LinkedIn werkt aan nieuwe tak van sport: gaming

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

LinkedIn is uitgegroeid tot dé bestemming voor professionele waardecreatie, iets wat Franck Fielemon en Ina Boer, auteurs van 'De perfecte post op LinkedIn', krachtig benadrukken. Dit platform, rijk aan gebruikers in Ne...

DC Business12.03.2024

De perfecte post op LinkedIn een nieuw leerzaam boek voor gebruikers

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

2023 gaat de geschiedenis in als een rampjaar voor de tech-giganten. Tot nu toe zijn er bij de verschillende grote tech-bedrijven zoals Meta, Amazon en Intel dit jaar al bijna een kwart miljoen mensen hun job kwijtgeraak...

Social Media16.10.2023

Bijna 700 banen op de tocht bij LinkedIn

Ook het zakelijke sociale netwerk ontkomt niet aan de tech-malaise
LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar de STEM-sector: Science Technology, Engineering en Mathematics. Helaas zijn de resultaten niet al te positief, want er is enerzijds een tekort aan talent en anderzijds wordt het poten...

Technology22.06.2023

LinkedIn: STEM lijdt aan talenttekort en onbenut potentieel vrouwen

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

LinkedIn viert zijn twintigste verjaardag en dat doet het met inmiddels meer dan 930 leden in meer dan 200 landen. Indrukwekkende aantallen, maar twintig jaar is ook niet niets. LinkedIn staat nog steeds als een huis en...

Social Media08.05.2023

​LinkedIn is 20 jaar: waarom het nog steeds een icoon is

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt

Het is onrustig in de wereld van vinkjes en badges: waar je er op Twitter totaal niet meer vanuit kunt gaan dat zo’n badge ook maar enige waarde vertegenwoordigt, gaat LinkedIn juist de andere kant op. Het zakelijke so...

Social Media14.04.2023

​Nog een badge: Linkedin laat je nu bewijzen waar je werkt