LinkedIn: Shell is het 'most engaged' Nederlandse merk, Forbes is dat wereldwijd

Vorig artikel Volgend artikel
LinkedIn: Shell is het 'most engaged' Nederlandse merk, Forbes is dat wereldwijd

Afgelopen maart lanceerde LinkedIn haar Content Marketing Score. Een tool waarmee marketeers inzicht krijgen in wat hun content doet ten opzichte van de content van de concurrentie én hoe zij hun contentmarketinginspanningen op LinkedIn verder kunnen verbeteren. Op basis van deze Content Marketing Score heeft LinkedIn vandaag bekend gemaakt welke bedrijven met een Nederlands hoofdkantoor behoren tot de 10 "most engaged" bedrijven op het zakelijke netwerk in Nederland.

Shell voert de lijst aan van meest invloedrijke Nederlandse merken op LinkedIn, gevolgd door Philips en Rabobank. De financiële sector is zwaar vertegenwoordigd in de Nederlandse top 10, met ING en ING Nederland op de zesde en zevende plek en ABN Amro op plaats acht. Wereldwijd wordt de lijst van meest invloedrijke merken aangevoerd door Forbes, gevolgd door het World Economic Forum en Inc. Magazine.

Gemene deler

Wat hebben deze merken met elkaar gemeen en wat kunnen andere bedrijven leren van de manier waarop zij content marketing op LinkedIn toepassen. Drie lessen: 

  • Zij informeren continu over ontwikkelingen in de sector
  • Ze brengen nieuwe en ‘engaging’ content afgestemd op specifieke publieksgroepen
  • Ze mengen zich in relevante gesprekken die hun doelgroepen interesseren

"Met de lancering van onze nieuwe brand positionering innovation and you hebben we onze contentmarketingstrategie de afgelopen maanden verder inhoud gegeven," zo vertelt Nanda Huizing, Head of Brand, Communications & Digital van Philips Benelux. "De focus van onze merkcampagne is om via de inzet van authentieke en engaging content te laten zien hoe onze innovaties het leven van mensen verbeteren. LinkedIn speelt hierbij een centrale rol als platform voor onze B2B doelgroepen. We zijn dan ook erg blij met deze hoge positionering in de LinkedIn ranking, omdat het laat zien dat we als bedrijf goed op weg zijn om een digitaal voorloplopend bedrijf te worden."

Ook de Rabobank scoort goed. Social Media Manager bij Rabobank Boy Sleddering legt uit: "Het is mooi om te zien dat we goed scoren ten opzichte van andere bedrijven die content maken op LinkedIn. Maar we zijn vooral blij met de inzichten die we krijgen zodat we onze content nog op een hoger niveau kunnen tillen. We kunnen zowel onze activiteiten in groepen, onze company pages als die van onze medewerkers analyseren om te zien waar voor ons nog winst zit. Ook krijgen we inzicht of we onze content inzetten op de juiste doelgroep."

De Nederlandse top tien

  • Shell

  • Philips

  • Rabobank

  • KLM

  • Randstad

  • ING

  • ING Nederland

  • ABN AMRO Bank N.V.

  • KPN

  • LeasePlan Nederland

 

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies