Social Media02.12.2013

[Video] Wat doen topsporters met social media?


video-wat-doen-topsporters-met-social-me.jpg
video-wat-doen-topsporters-met-social-me.jpg

Margot Schreuders (bestuurslid NIMA Young Professionals en inbound marketing consultant) interviewt voor AtMostTV Barbara Barend. Barend is bekend van haar magazine HELDEN, haar programma’s voor RTL en is tevens reporter voor FOX sports. Barbara was de keynotespeaker op het marketingevent en legt op camera uit hoe zij ‘personal branding’ ziet voor topsporters maar ook voor haar eigen persoon. Ook voor haar eigen magazine ziet Barbara Barend nog een uitzending. 

Engagement
Barend legt uit dat engagement in de social media lastig is. Topsporters en bekenden hebben een flinke steun in de rug maar ook die moeten creatief blijven om hun personal brand ‘hot’ te houden in de social. Toch lijkt dit niet genoeg. Je moet continu bezig zijn in de social media en leren. ‘Ga onderzoeken, kom van die bank af, lees boeken, volg een opleiding en wees heel de dag bezig!’. Blijven vooral boeien. Haar slotadvies is duidelijk: ‘Je moet af en toe gewoon dingen doén en soms ook op je bek gaan!’ 

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.