Vision Critical heeft een studie gedaan naar aankoopgedrag bij gebruikers van Pinterest, Facebook en Twitter. Het resultaat van de studie “From Social to Sale” is besproken in Forbes en is gebaseerd op onderzoek onder 6000 deelnemers.
De belangrijkste bevindingen:
Ongeveer 40% van de Social Media gebruikers hebben iets gekocht nadat het “shared” of “favorited” werd op Social Media. Het onderzoek beperkt zich tot Pinterest, Facebook en Twitter en bedoelt natuurlijk met “shared” en “favorited” ook “pinned, re-pinned, liked, commented, tweeted en retweeted”
Facebook heeft de meeste deelnemers en verleidt verhoudingsgewijs ook het meest tot aankopen, zowel online als in-store.
Social Media zorgt niet alleen voor online aankopen, maar in gelijke mate voor in-store aankopen. En vooral dit laatste is belangrijk voor producenten, omdat er steeds gezocht moet worden naar nieuwe markten om geld in te verdienen en dit een manier is waarin de laatste tijd steeds meer wordt omgezet.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023
WhatsApp-stickers bewijzen dat AI altijd moet worden gecheckt
Verder lezen over Pinterest
Social Media17.04.2023
Lemon8: alles wat je moet weten over dit nieuwe social medium
It's all in the algoritmeSocial Media02.08.2022
Pinterest introduceert app Shuffles om moodboards te maken
Social Media06.04.2022
Pinterest strijdt tegen nepnieuws over klimaatverandering
Metaverse24.02.2022
Augmented reality-optie in Pinterest is net IKEA
Social Media10.11.2021
Zo is Pinterest voor bedrijven heel interessant
Social Media03.11.2021
Pinterest – Deel 2: Zo gebruik je Pinterest
Social Media27.10.2021
Wat is Pinterest en wat kun je ermee?
Social Media08.07.2021
Ondernemers lopen kansen mis doordat ze niet vindbaar zijn op Pinterest
Verder lezen over Twitter
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024
Valentijnsdag 2024: de leukste nieuwtjes, tweets en inhakers
Ook voor ValentijnhatersSocial Media08.02.2024