LinkedIn introduceert gesponsorde updates

Vorig artikel Volgend artikel
LinkedIn introduceert gesponsorde updates

LinkedIn introduceerde eerder deze week gesponsorde updates, een nieuwe manier voor merken om op effectieve wijze relaties op te bouwen met volgers en niet-volgers. Met gesponsorde updates kunnen bedrijven zakelijke content, zoals video’s, presentaties en productnieuws, promoten via de newsfeed van LinkedIn-leden. Hierdoor kunnen bedrijven het bereik van hun bedrijfspagina vergroten en met nieuwe doelgroepen in contact komen.

"Contentmarketing staat centraal binnen LinkedIn’s Marketing Solutions-strategie," aldus Marcel Molenaar, Head of Marketing Solutions LinkedIn Benelux. "Ons doel is om een professioneel contentplatform te ontwikkelen en marketeers nieuwe mogelijkheden te bieden om zakelijke resultaten te behalen door het delen van relevante content met onze leden."

Gesponsorde updates worden weergegeven in de newsfeeds op de homepage van Linkedin-leden en worden duidelijk aangemerkt als ‘gesponsord’. De updates verschijnen zowel op desktop, tablets en mobiele telefoons en zijn beschikbaar op basis van CPM (kosten per duizend weergaven) of CPC (kosten per klik) via een veilingsysteem. Bedrijven kunnen de effectiviteit van hun updates door middel van uitgebreide analytics voortdurend volgen en realtime aanpassen waar nodig.

Capgemini was een van de geselecteerde bedrijven die een kans kreeg om de gesponsorde updates uit te proberen nog voor de officiële introductie. Rena Patel, Group Advertising en Branding Digital Campaigns Manager Capgemini: "We hebben reeds goede resultaten gezien van gesponsorde updates als pilotpartner binnen de testfase, waarbij we content hebben gebruikt van onze API-integratie: ‘Content Loop’. We zijn zeer enthousiast over de potentie van deze updates om traffic te genereren naar onze content op LinkedIn en op die manier de dialoog aan te gaan met onze doelgroep."

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies