Social Login en Social Sharing [infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Social Login en Social Sharing [infographic]

De wereld van Social Media is aanzienlijk groter en gevarieerder dan alleen Facebook en Twitter. Uit een recent rapport van Gigya blijkt dat consumenten die keuzes ook op prijs stellen en afhankelijk van waarvoor en waarom hun dienst kiezen om in te loggen en informatie met groepen te delen. Facebook is dominant zowel in login als in sharing. Google+ groeit als kool maar vooral omdat steeds meer mensen inloggen (24%). Maar opmerkelijk is dat slechts 2% van de Google+ gebruikers ook daadwerkelijk informatie op dat sociale Netwerk delen!

Uiteraard is in de wereld van Social Media, Facebook (2004) de dominante partij. Daar worden de meeste berichten gedeeld en Facebook bezit ruwweg 50% van de markt. Daar zitten (vooral) de consumenten en dus zorgen bedrijven ook daar actief te zijn in product placement, merken positionering en klantenbinding, en voor veel bedrijven zullen de Facebook pagina's nu aanzienlijk belangrijker zijn dan hun web pagina's. Voor bedrijven worden websites steeds meer de elektronische brochures die gericht zijn op het uitstralen van de corporate identity.
Facebook is vooral ook het netwerk voor de consumenten, het publiek dat via het netwerk vooral persoonlijke feiten en gebeurtenissen deelt met bekenden en vrienden. Op Social Media wordt er veel "gepraat' over producten. Facebook is daar populair als het gaat om reizen en alles wat met school en opvoeding te maken heeft is populair op Facebook.

Gaat het echt over producten, dan komt Pinterest sterk op met bijna 41% van de Social Shares. Twitter is belangrijk voor het sharen van info over merken (33%) en media (18%).

Zo kiest de gebruiker de dienst die uiteraard het beste past. Opmerkelijk is dus ook dat er blijkbaar media zijn waar je wel op inlogt, omdat daar toch informatie voorbij komt die belangrijk gevonden wordt, maar dat dit niet leidt tot reacties, opmerkingen of delen van eigen info. Google+ is zo'n dienst blijkbaar, waarschijnlijk wat meer BtB en natuurlijk stek geïntegreerd met alle informatie-stromen van Google en in die wereld is sharen via email nog steeds de norm, en het maken van emails om gegevens de delen valt nu eenmaal niet onder de definitie van Social Media omdat de inhoud niet publiekelijk is.

Gigiya Social sharing

Meer content

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies