Mede-oprichter van Facebook spreekt over de toekomst van social media ondernemen

Vorig artikel Volgend artikel
Mede-oprichter van Facebook spreekt over de toekomst van social media ondernemen

Chris Hughes is een van de belangrijkste aanjagers van social media. Samen met de huidige topman Mark Zuckerberg ook één van de oprichters van Facebook. Daarnaast was hij ook nauw betrokken bij de social media campagne van Barack Obama tijdens diens succesvolle race naar het Witte Huis in 2008. Tegenwoordig zet hij social media in om nieuwe organisaties en ondernemingen op te richten. Op 4 juni is Chris Hughes op uitnodiging van Kroodle te gast in Nederland om zijn visie over de kansen van 'social media based entrepreneurship' ofwel social media ondernemen te schetsen.

Social media ondernemen is nog jong en veelbelovend en Kroodle is de eerste social media verzekeraar. Kroodle is een initiatief van Aegon en Unirobe Meeus Groep en startte begin 2013 met het verkopen van verzekeringen via Facebook. Voor Kroodle staat voorop dat verzekeren simpeler, sneller en socialer kan. Iedereen kan bij Kroodle met een Facebook-login een verzekering afsluiten. Hierdoor zijn polisnummers, handtekeningen en uren aan de telefoon hangen verleden tijd. Alles kan online of via een smartphone geregeld worden, uiteraard alleen via een Facebook account.

Technologie maakt het leven eenvoudiger, ook verzekeraars moeten hier gebruik van maken. Daarom heeft Kroodle de essentie van verzekeren naar de mogelijkheden van vandaag en morgen vertaald. Via sociale media kunnen de verzekerde en verzekeraar bijvoorbeeld makkelijker en sneller met elkaar communiceren.

Chris Hughes
Chris Hughes is een maatschappelijk betrokken en innovatieve online ondernemer met een duidelijke visie op social media en digitale ontwikkelingen. Hij studeerde geschiedenis en literatuur aan Harvard en was daar kamergenoot van Mark Zuckerberg. Samen met twee andere vrienden waren zij de oprichters van Facebook. In 2008 maakte Hughes de overstap naar het campagneteam van Barack Obama en coördineerde de organisatie rondom my.barackobama.com, het sociale netwerk van de presidentscampagne. Hij werd geportretteerd als ‘the kid who made Obama president’. In maart 2012 verwierf Chris Hughes een meerderheidsaandeel in het gezaghebbende Amerikaanse magazine the New Republic. Sindsdien is hij uitgever en hoofdredacteur van het blad dat hij nieuw leven probeert in te blazen.

Kroodle
De lancering van Kroodle vindt plaats op 4 juni vanaf 14.30 uur in het Transformatorhuis op het Westergasterrein te Amsterdam. Drie belangrijke Nederlandse voorlopers op het gebied van social media based entrepreneurship, Rob Wijnberg (De Correspondent), Marjolijn Kamphuis (@Foodzy) en Edial Dekker (Gidsy), houden een korte speech over hun toekomstvisie. Ook Chris Hughes schetst zijn beeld voor de toekomst, daarna kunnen gespreksleiders Alexander Klöpping, Ernst-Jan Pfauth en alle bezoekers in de zaal hun vragen aan Chris Hughes stellen.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies