Moeders zijn het meest actief op sociale media

Vorig artikel Volgend artikel

Moeders zijn veruit de grootste gebruikers van social media. Dat blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse website BabyCenter. De onderzoekers stelden vast dat 91% van de Amerikaanse moeders geregeld actief is in sociale media. Dat betekent een stijging van 20% in drie jaar tijd. Deze groep is ook 20% meer aanwezig op sociale netwerken dan andere bevolkingscategorieën. Sociale media zijn volgens de onderzoekers een fundamenteel onderdeel van het leven van moeders geworden.

"Sociale media zijn voor moeders inmiddels zo belangrijk geworden dat 22% toegeeft dat ook vrienden en verwanten actief moeten zijn op het medium om echt deel uit te maken van hun leven," voeren de onderzoekers aan. Er wordt aan toegevoegd dat moeders op alle sociale media - met inbegrip van YouTube, Instagram, Pinterest en GooglePlus - een grotere activiteit laten optekenen dan andere bevolkingscategorieën. Terwijl vele mensen bij het ontwaken eerst hun email controleren, grijpen moeders volgens het rapport vaak in eerste instantie naar Facebook.

Moeders zijn het meest actief op sociale media

Uit het onderzoek bleek verder nog dat 89% van de moeders een smartphone of tablet gebruiken om Facebook te raadplegen. "Hoewel moeders slechts 18% van de totale internet-populatie vertegenwoordigen, zijn ze verantwoordelijk voor 32% van de online bestedingen," merkt Mike Fogarty, vice-president van BabyCenter, nog op. "Sociale netwerkers zijn ook 61% meer geneigd om online kleding te kopen. Bovendien zijn ze 65% meer geneigd om op het internet producten voor de woning en de tuin aan te kopen."

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies