Social Media04.04.2013

Specsavers omarmt social media


specsavers-omarmt-social-media.jpg
specsavers-omarmt-social-media.jpg

Eerder dit jaar maakten ze als een van de eerste Nederlandse bedrijven gebruik van Promoted Trends op Twitter. Vorige week werden ze nog 4e tijdens de TNO Fanpage Awards. Afgelopen dagen zetten ze de boel digitaal op stelten door een autoruit op sterkte aan te kondigen. Het mag duidelijk zijn: Specsavers Nederland is niet te stoppen op het gebied van social media.

Om de online positionering van Specsavers in Nederland verder uit te bouwen gaat het bedrijf per direct een lange termijn samenwerking met het Amsterdamse social media bureau Fortress Social Branding aan. Binnen dit traject zal Fortress zowel op strategisch als  uitvoerend niveau ondersteuning bieden bij de activatie van online kanalen en het creëren van content.

De samenwerking bezorgt Specsavers het advies en de ondersteuning die nodig zijn om op hoog niveau de doelgroep te binden en activeren. Fortress Social Branding biedt de benodigde expertise, technische skills en creatieve invulling voor de verdere optimalisatie van de online kanalen van Specsavers. Yigal Roos, Commercieel Directeur bij Fortress: “Wij zijn zeer verheugd om samen te werken met een iconische organisatie als Specsavers. We zijn inmiddels flink op weg met meerdere campagnes waarbij we telkens zorgen voor een entertaining invulling om de Specsavers doelgroep op een passende en leuke manier te boeien en activeren. Daarbij zoeken we een optimale mix tussen kanalen zoals Facebook, Twitter, YouTube en Pinterest. Ideaal is ook het feit dat alle Specsavers werknemers middels een door ons ontwikkelde online social media training betrokken worden bij de activiteiten. Samen gaan we dit jaar zorgen voor een significante groei op social media.”

Voor Specsavers is het uitbreiden van de social media activiteiten een logische stap. Sander ter Haar, Specsavers Nederland: “Social media zijn niet meer iets van de toekomst. Het vormt een fundamentele wijziging in interpersoonlijke communicatie en voor ons een waardevolle manier om direct met klanten in contact te komen en blijven. Dat vinden we belangrijk, want tevreden klanten vormen immers de levensader van ons bedrijf.”

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.