Beelden en links worden vaker gedeeld via social media

Vorig artikel Volgend artikel
Beelden en links worden vaker gedeeld via social media

Beelden en links worden op social media vaker met anderen gedeeld dan quotes en videos. Zo blijkt uit een enquête van SocialToaster onder een aantal Amerikaanse experts in social media. Ze kwamen tot de vaststelling dat 90% van de respondenten het erover eens waren dat afbeeldingen en foto's door de gebruikers van sociale media het meest met elkaar worden gedeeld, gevolgd door links (68%), quotes (51%), videos (47%) en tenslotte rapporten en statistieken (20%).

Hoewel vele gebruikers van sociale netwerken celebrities volgen, blijkt uit het onderzoek dat 95% van de experts van mening is dat een bericht van een goede vriend wellicht de grootste invloed heeft, gevolgd door familieleden (56%) en bekende bloggers (39%). Politici en atleten hebben volgens de onderzoekers de minste impact. Bij de celebrities wordt de grootste impact toegekend aan de Amerikaanse president Barack Obama (50%), gevolgd door Justin Bieber (38,2%), Lady Gaga (35,2%) en Ashton Kutcher (32,4%).

Volgens de experts heeft humoristische content de grootste kans om gedeeld te worden (86%), gevolgd door sport (61%) en politiek (49%). Pornografie haalt de laagste score (7,3%).

Daarentegen zou racisme de belangrijkste reden zijn waarom de band met een andere gebruiker van sociale netwerken zou worden afgebroken (73,2%), gevolgd door seksisme (63,4%), pornografie (53,7%) en eindeloze herhalingen (51,2%), zelfverheerlijking (39%) en slordig taalgebruik (34,1%).

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies