Pinterest introduceert business accounts

Vorig artikel Volgend artikel
Pinterest introduceert business accounts

Amper een week geleden lanceerde Pinterest nog de 'secret boards' waarmee je een aangemaakte verzameling pins kon verbergen voor de rest van de wereld. Een feature waar veel gebruikers al langere tijd om vroegen. Gisterenavond verscheen plots het bericht op de blog dat bedrijven voortaan ook business accounts kunnen aanmaken. Bedrijven hoeven dus niet langer een voornaam en achternaam in te vullen maar kiezen hun bedrijfs-/merknaam als accountnaam.  

Bestaande profielen eenvoudig converteren naar 'bedrijfsprofiel'

Bedrijven die al op Pinterest aanwezig zijn, kunnen hun profiel eenvoudig converteren naar een business account (link) en hun websites verifiëren via enkele lijnen code. Eenmaal dat deze code is herkend, verschijnt er een verificatiebadge op hun profiel (een functie die eind oktober werd ingevoerd). De verificatieprocedure is niet zo waterdicht als bij Twitter, je kan immers nog steeds een Pinterest account aanmaken voor een bedrijf dat nog niet actief is op Pinterest, doch is het een eerste stap in de goede richting.

Voorbeeld van een 'te converteren' bedrijfsprofiel 


vb geconverteerd profiel

Voorbeeld van een 'geconverteerd' bedrijfsprofiel


19-11-2012 15-02-41

Nu ook gepinde afbeeldingen tonen via widgets


Bedrijven die nog niet aanwezig zijn op Pinterest, worden tijdens het aanmaken van een bedrijfsaccount aangemoedigd om een "Pin It" en "Follow" knop aan hun website toe te voegen. Daarnaast wordt het ook mogelijk om profile widget en board widget aan een (bedrijfs)website toe te voegen die gepinde foto's toont. Deze geheel nieuwe feature is zowel voor bedrijven als voor persoonlijke accounts beschikbaar. Ook lanceerde Pinterest een microsite die case studies, best practices en richtlijnen toont van merken als Etsy en Jetsetter alsook nieuwe richtlijnen voor persoonlijke en zakelijke profielen.

widget1

Product manager Cat Lee 

"The new features have "nothing to do with monetization or [Pinterest's] business model. We know that when we do introduce a business model, we definitely want to design it in a way that makes the user experience better, but this announcement is just about taking that first step".

Carl Vanormelingen