Sociale-mediahype bloemencorso Zundert bereikt climax

Vorig artikel Volgend artikel

De wereldwijde hype over het bloemencorso in Zundert bereikte onlags al een voorlopige climax. Het corso stond op de homepage van de Daily Mail (Dazzling with dahlias!), een van de grootste digitale kranten ter wereld met een maandelijks bereik van meer dan 100 miljoen bezoekers.

Wie nog van mening is dat het corso oubollig en ouderwets is, mag dat natuurlijk vinden. Maar inmiddels denkt de rest van de wereld daar duidelijk anders over. Corsofoto’s zijn trending op hippe artblogs van over de hele wereld. Een greep: My modern metropolis, digitaal magazine voor kunstliefhebbers en trendspotters met een maandbereik van 2 miljoen mensen. Laughing Squid, een weblog uit San Fransisco. Lost At E Minor, een Australisch online magazine voor kunst, design en fotografie. De ‘underground art bible’ juxtapoz.com, een ‘leading montly contemporary art magazine’. Een Japanse artblog waarvan de naam niet leesbaar is. Nisha, een Israelisch design-magazine (in het Hebreeuws).

Niet alleen vanuit de hoek van kunst en design is interesse, ook een Italiaans magazine over bloemen en tuinen ‘Fiore & Foglie’ neemt foto’s over, en Exame.com, het toonaangevende economische tijdschrift van Brazilië. Twitter zorgt voor verdere verspreiding van deze hype, die eind vorige week is begonnen is en nog steeds niet uitgeraasd is.

De hype is gestart nadat de jonge corso-ontwerper Kjeld van Kuijck het wel een goed idee vond een paar foto’s op te sturen naar www.thisiscolossal.com, een artblog uit Chicago.

Sociale-mediahype bloemencorso Zundert bereikt climax