KPN Nachtwacht van start: logeren in het ‘hart van het netwerk van Nederland’

Vorig artikel Volgend artikel
KPN Nachtwacht van start: logeren in het ‘hart van het netwerk van Nederland’

Gisteren is KPN Nachtwacht van start gegaan. KPN-fans kunnen op Facebook vragen stellen over het netwerk van KPN. Degene die de origineelste, leukste of slimste vraag stelt mag komen logeren in het ‘hart van het netwerk van Nederland’. KPN Nachtwacht wordt afgetrapt met een trailer waarin fans een sneak preview achter de schermen krijgen. 

Iedereen vraagt zich wel eens af hoe het kan dat er zoveel mensen tegelijk kunnen bellen – vast en mobiel - of hoe het toch mogelijk is dat je elke dag je vertrouwde televisieprogramma kan bekijken. Over een aantal weken krijgt een nieuwsgierige fan éénmalig en exclusief toegang tot het kloppende hart van het KPN netwerk in het Network Operations Center (NOC) en worden deze vragen beantwoord. 

Het NOC in Hilversum verzorgt de monitoring van alle (digitale) TV zenders, internet en (mobiele) telefonie. Het goed beveiligde NOC wordt dag en nacht bemand door medewerkers. Met hun specialistische kennis beheren en bewaken zij het hele netwerk van KPN en zorgen ervoor dat we 24/7 kunnen bellen, internetten en televisie kunnen kijken. In september startte KPN met gratis 24/7 Klantenservice. KPN Nachtwacht laat een ander aspect zien van een 24/7 operatie van KPN. 

KPN Nachtwacht bestaat uit een aantal fases. In de eerste fase kan iedereen, na het bekijken van de trailer op Facebook, zijn of haar vraag insturen over het netwerk van KPN. Een vakkundige jury selecteert uit alle inzendingen vijf kanshebbers. De finalisten wordt gevraagd een video te maken waarin ze zichzelf voorstellen en wederom hun vraag stellen. Alle andere fans kunnen daarna stemmen op de meest interessante vraag. De winnaar mag voor één keer logeren op de plek waar KPN zijn hele netwerk beheert en bewaakt en krijgt zo een bijzondere blik achter de schermen.

Volgens KPN is het een unieke prijs, want deze gebeurtenis zal voor het eerst plaatsvinden. De medewerkers van KPN beantwoorden tijdens deze nacht alle vragen van de winnaar en hij of zij speelt daarmee ook de ‘hoofdrol’ in het videoverslag dat daarvan wordt gemaakt.

KPN wilt met deze activatie de gebruiker inzicht geven hoe het netwerk van KPN werkt, op welke wijze deze wordt beheerd en wat er allemaal bij komt kijken om het netwerk continu werkend te houden. De activatie duurt in totaal zeven weken. 

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies