Engagement scoort hoog bij merken op sociale media

Vorig artikel Volgend artikel
Engagement scoort hoog bij merken op sociale media

Ongeveer 90% van de Amerikaanse bedrijven gebruiken social media voor marketingdoeleinden in 2012. In Nederland is geen exact cijfer bekend maar wie alle cijfers van de onderzoekers van Newcon bekijkt zal concluderen dat het bij ons niet veel zal afwijken.

Ondanks dit hoge gebruik zoeken creatievelingen naar manieren om nog meer uit social media te halen. Likes, reacties en shares worden volgens eMarketer steeds belangrijker. Een recente studie van Econsultancy en Adobe ontdekte dat 60% van de bedrijven en 57% van de bekende merken 'betrokkenheid' als de belangrijkste kenmerk aangeeft om omzet te behalen uit hun sociale campagnes. 

In onderstaande grafiek wordt dat meer verduidelijkt als het gaat om bedrijven:

emarketer-social-roi-one

Bekende merken halen het meeste uit Twitter en Facebook. YouTube, LinkedIn en Pinterest volgen op een wat grotere afstand. Google+ is dudelijk in opkomst en lijkt potentieel te hebben. Ook het door Facebook recent overgenomen Instagram komt inmiddels voor in de statistieken:

emarketer-social-roi-two 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies