Retailers hebben veel aan Facebook en Pinterest [Infographic]

Vorig artikel Volgend artikel
Retailers hebben veel aan Facebook en Pinterest [Infographic]

Volgens een onderzoek van RichRelevance is Facebook marktleider als het gaat om referral traffic naar online retailers. Klanten die op zoek gaan naar retailers via Facebook bezoeken gemiddeld meer pagina's en doen ook meer aankopen op de websites van retailers. Klanten die op deze websites belanden via Pinterest geven daarnaast ook nog eens meer geld uit. Voor dit onderzoek zijn zeker 700 miljoen online shop sessies onderzocht op de grootste retail websites uit de Verenigde Staten. 

Van alle social media referrals domineerde Facebook met 85,8%. Pinterest volgde met 11,3% en Twitter moest het doen met 2,9%. Klanten die via Facebook doorgestuurd werden, bezochten gemiddeld zeven pagina's. In het geval van Pinterest bezochten ze vier pagina's en drie via Twitter. Wanneer deze aantallen omgezet worden naar de verkoop, zorgde Facebook voor een stijging van 2,63%. Twitter zorgde voor 1,09% meer verkoop en Pinterest voor 0,93%.

Diane Kegley, Chief Marketing bij RichRelevance:

Every social network promises a new way of connecting consumers with retailers and brands. However, the big take-away from our research is that not all channels in the social space are created equal. As retailers and brands continue to sort out how to take advantage of social networks, this infographic provides great insight into better understanding the nuances of each channel, how they resonate with consumers, and how marketers can take advantage of each in their own unique way. 

Onderstaande infographic verduidelijkt dit nog meer:

RichRelevanceRetailInfographic

Meer content

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies