Hootsuite neemt Seesmic over

Vorig artikel Volgend artikel
Hootsuite neemt Seesmic over

HootSuite heeft Seesmic, een van de concurrenten op gebied van social media management, overgenomen voor een nog onbekend bedrag, zo hebben beide bedrijven gisteren bekend gemaakt. 

HootSuite’s CEO Ryan Holmes vertelde TechCrunch dat de belangrijkste motivatie voor deze overname, het opbouwen van de enterprise user base, momenteel zo'n 4,5 miljoen, is. Volgens TechCrunch zal het uiteindelijke bedrag dat betaald zal worden voor de overname afhangen van het aantal Seesmic gebruikers die overstappen naar HootSuite.

Geschta wordt dat Seesmic zo'n 30.000 tot 40.000 maandelijkse bezoekers heeft, dat terwijl oprichter Loic Le Meur in een interview met The Next Web laat weten dat het bedrijf  “hundreds of thousands of active users” heeft. Ongeacht wat dat aantal is, onduidelijk blijft wel hoeveel betalende Seesmic gebruikers er zijn en hoeveel de service gratis gebruiken.

En nu Seesmic niet meer in de weg staat kan Hootsuite het vizier gaan richten op Tweetdeck, nu de belangrijkste concurrent.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies