Instagram populair bij honderd bekendste merken ter wereld

Vorig artikel Volgend artikel
Instagram populair bij honderd bekendste merken ter wereld

Simply Measured lanceerde gisteren een 'Instagram analytics tool' voor het publiek maar ook voor zakelijke klanten. Samen met deze release kwam het bedrijf met een onderzoek naar buiten waarin gekeken is naar de Interbrand Top 100 bedrijven in combinatie met hun gebruik van Instagram. De Interbrand Top 100 is de lijst met 's werelds bekendste honderd bedrijven op het gebied van merken, zoals Coca-Cola, IBM en Google.

40% van de Interbrand 100 zijn actief op Instagram. Dit lijkt veel, maar in vergelijking met Twitter en Facebook, die zeker 90% of meer hebben, valt het reuze mee. Grote merken hebben ook meer volgers: 35% van die 40% heeft 20.000 volgers en meer terwijl 8 van de 100 merken, 20% dus van de 40%, zeker meer dan 100.000 volgers hebben. MTV en Starbucks, nummer 55 en 96 op de lijst, hebben bijna één miljoen volgers. Nike en Audi staan bovenaan de lijst.

Ook belangrijk om te weten is welke filters populair zijn bij de bedrijven. 60% van de foto's die geüpload zijn, gebruiken één van de bekende Instagram filters. De meest populaire opties zijn 'Lo-fi' en 'X-Pro II'. Ondanks alles zijn de ontwikkelingen omtrent Instagram bijzonder te noemen, gezien het feit dat het platform nog maar vrij jong is. De verwachting is dat het gebruik door bedrijven dit jaar nog veel verder zal toenemen dan alleen maar die 40% van de Top 100 bedrijven.

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies