Omzet LinkedIn afgelopen jaar verdubbeld

Vorig artikel Volgend artikel
Omzet LinkedIn afgelopen jaar verdubbeld

Sociale netwerksite LinkedIn zit stevig in de lift. Onlangs vernieuwde het bedrijf de lay-out van de website, die erg positief werd ontvangen door de gebruikers. Gisteren maakte het internetbedrijf na het sluiten van de Amerikaanse beurs de kwartaalcijfers bekend. In het tweede kwartaal is de omzet van LinkedIn bijna verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Alleen de winst is met bijna veertig procent gedaald omdat de onderneming investeerde in het werven van nieuwe adverteerders.

De omzet van LinkedIn groeide het afgelopen kwartaal met 89 procent naar 228,2 miljoen dollar. De winstdaling van veertig procent zorgde voor een uiteindelijke winst van 2,8 miljoen dollar. Ook de omzet uit personeelsadvertenties steeg met 107 procent doordat de omzet uit betaalde abonnementen steeg met 82 procent. De normale advertentie-inkomsten stegen met 64 procent.

Vanzelfsprekend is ook het aantal leden van de website gestegen. Het aantal LinkedIn-leden steeg ten opzichte van het eerste kwartaal van dit jaar met negen procent naar ongeveer 175 miljoen. Het internetbedrijf verwacht dit jaar een omzet tussen de 915 en de 925 miljoen dollar te boeken. Eerst was dit 880 miljoen, maar ze hebben de verwachtingen bijgesteld. Wat opvallend is, is dat de koers van LinkedIn dit jaar al met gemiddeld 43 procent is gestegen. Facebook moet het doen met een gehalveerde koers. Dit zou kunnen betekenen dat beleggers meer vertrouwen hebben in LinkedIn dan in Facebook.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies