LinkedIn experimenteert met nieuwe layout

Vorig artikel Volgend artikel
LinkedIn experimenteert met nieuwe layout

LinkedIn wordt voornamelijk gebruikt voor het vinden van een nieuwe baan, maar het bedrijf wil al lang meer zijn dan dat. Met het nieuwe design dat zij momenteel aan het uittesten zijn, proberen zij te laten zien hoe ze dit in de praktijk gaan brengen.

LinkedIn rolt de website langzaam uit bij een enkeling van de meer dan 160 miljoen gebruikers die de website heeft. Het is de eerste grote update in jaren en komt met een lay-out die de nadruk legt op het bouwen van vriendschappen, beter gebruik maken van toegevoegd nieuws en nog wat extra opties die het gebruik van de website een stuk soepeler moeten maken.

De website TechCrunch heeft contact gehad met een aantal medewerkers van LinkedIn die iets meer konden vertellen over de nieuwe website: 'We zijn altijd op zoek naar manieren die het makkelijker maken voor LinkedIn-gebruikers om meer uit de website te halen door het simpeler en relevanter te maken, vandaar dat we het nieuwe design nu aan het uittesten zijn met een gedeelte van onze leden.' vertelt de woordvoerder.

De website heeft een volledig nieuw menu en is geplaatst op een donkere achtergrond. Het heeft nog steeds dezelfde tabbladen als de huidige website, maar blijft nu bovenaan de pagina plakken op het moment dat je naar beneden scrollt. Een handige verandering waardoor gebruikers snel kunnen doorklikken naar andere gedeeltes van de website. Wat ook scheelt, is dat de doorverwijzingen vanaf Facebook en Twitter minder duidelijk te zien zijn. Dit omdat LinkedIn zichzelf probeert te onderscheiden van de andere sociale netwerksites, maar ook omdat sommige gebruikers klagen dat hun LinkedIn Today teveel begint te lijken op de Facebook Timeline.

De verwachting is dat de nieuwe lay-out binnen een paar weken toegankelijk is voor iedereen.




 

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies