Bestedingen aan Social media gaan betaalde zoekopdrachten voorbij

Vorig artikel Volgend artikel
Bestedingen aan Social media gaan betaalde zoekopdrachten voorbij

Als reclameplatform is Social media de betaalde zoekopdrachten voorbij gegaan en op termijn moet ook online display advertising eraan geloven. Zo blijkt uit een onderzoek van Strata onder duizend reclamebureaus met een jaarlijks gezamenlijke portefeuille van $50 miljard.  Vastgesteld is dat 71,3% van de bureaus actief is met online display advertising, maar inmiddels heeft 69% ook al campagnes opgezet met social media. Search advertising komt met een score van 65,5% op de derde plaats.

De onderzoekers merken verder op dat 85,1% van de reclamebureaus en hun klanten zich bij sociale media focussen op Facebook, gevolgd door YouTube (44,8%), LinkedIn (39,1%), Google+ (24,1%), Foursquare (9,2%) en MySpace (1,1%). 

Strata Marketing merkt ook op dat 2 op de 10 reclamebureaus van mening is dat de digitale activiteiten in de loop van de volgende 3 jaar groter zullen worden dan de traditionele campagnes. Een groep van 46% is er echter van overtuigd dat de digitale sector nooit groter zal worden dan de traditionele sector.

"De introductie van nieuwe reclame-keuzes maakt de sector veel complexer," aldus John Shelton, CEO van Strata. "Deze nieuwe mogelijkheden zorgen ervoor dat reclamebureaus en adverteerders campagnes op een andere manier benaderen."

Er wordt nog wel opgemerkt dat televisie (54%) nog altijd veruit het meest favoriete platform blijft voor de adverteerder, de digitale sector volgt op de tweede plaats met 24%. Via

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies